tisdag 13 december 2011

Ganglion ©

Mitt ganglion har kommit tillbaka igen, det kommer och går och jag har ju fått ledvätskan utsugen men spruta två ggr förrut, senast för ett år sedan. Tror det beror på att jag får bära så tungt. Går det inte över får jag kontakta ortopeden igen och få det åtgärdat. de vill inte operera, det bara kommer tillbaka.
Citat från gamla bloggen nedan...
 Så har de åter igen tappat mitt GANGLION på ledvätska, gjordes i December 2009 förra gången. Dr Callsen hjälpte mig även denna gång. En stor spruta, nål ca 7 cm lång och tjock som en pännspets stacks in. Jag är inte känslig av mig, men idag kändes det när han fick sticka in den 2 gånger för att riktigt tömma ut ledvätskan. Den var röd och klar även denna gång, precis som den ska vara. De vill ogärna operera, så detta ingrepp är bättre att föredra. Ny spruta med finare nål stacks in och kortison fylldes i det hålrum där ledvätskan funnits. Antar att det kommer att kännas mera i morgon, vi får se. Plåstret ska sitta några dagar. Vi får hoppas det inte ska komma tillbaka ännu en gång. Men hursomhelst så gick det bra. En nålspets som sticks in vad är det i jämförelse med vad många andra människor får genomgå, nej det är ett så litet ingrepp egentligen.. Det tog några minuter sedan var det över, inge fara alls. Så nu är jag en erfarenhet rikare, alltid lär man något nytt..
Bild ovan sedan November 09 och efter ingreppet i December så la det sig så bra, men ortopeden sa det kan komma tillbaka. Jag har kontaktat Ortopeden igen för att höra vad göra åt mitt "Ganglion", det har blivit större och vill inte lägga sig. Mer info om "Ganglion HÄR
// slut citat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan