söndag 25 december 2011

En fridefull jul men är det så för alla…©

Barn borde få ha en fridfull jul, en jul med alla sina nära och kära nära sig, får alla barn det, nej. Som vi alla vet hamnar många barn i en rävsax mellan sina föräldrar. De blir till slagträn i vuxnas konflikter. Deras eget hat och bitterhet och skit de förmedlar till sina barn skadar de oskyldiga barnen. Barn de så gärna ville ha en gång, med den mannen, borde du inte ha tänkt dig för innan är min tanke. Du som känner igen dig, du älskade ju den mannen, ville ha barnet med honom, varför skadar du då dina egna barn, är min tanke. För jag vill påstå att det i de flesta fall är kvinnor som utövar PAS. Det finns män också, jo jag vet ett fall, men de fall jag känner till och som vi sedan skönjer konsekvenserna av i psykiatrin med sina identitetsproblem, hittar du grunden till i uppväxten. De lär sig förneka halva sin identitet. De dessa föräldrar inte förstår är att de skadar sina barn för livet. Många barn i denna jul får inte träffa sin älskade förälder som de lärt sig ha negativa åsikter och tankar om, de hamnar i konflikt med sig själv. Jag ställer mig frågan ska dessa människor få ha vårdnad om sina barn över huvudtaget. En fortsatt ring på vattnet för dessa stackars barn är att deras far eller mor föräldrar få de heller inte ha en naturlig kontakt med, ej heller sina kusiner och andra nära på den avstängde förälderns sida. Det dessa barn får höra är att din pappa/mamma skiter i dig och barnet blir hatisk, känner sig sviken av den förälder som till slut ger upp, de orkar inte bråka längre med den egoistiska föräldern som enbart tänker på sig själv. Jo då jag har stött på denna problematik från åskådarhåll under åren. Bara att hamna i ställning att måsta dra in de sociala myndigheterna och inte kunna verka för barnens rätta är ett varningstecken. Jag och mina barns pappa är vänner än i dag och har aldrig haft med de att göra. I mina/våra ögon är det ett misslyckande av sig själv som person, att inte ha förmåga att på ett vuxet sätt tillsammans för barnens bästa, verka för en god barndom och ge möjlighet till den kärlek barnen kan få på båda sidor. Det är en skyldighet vi har mot våra barn att klara av att fungera som sunda vuxna och lägga våra egna problem åt sidan. Dög han en gång att få bli pappa så måste vi ge barnet rättigheten att få ha honom som pappa på sina egna villkor. Bör även understrykas att det vi alla vet att det finns extremfall där man kan tycka annorlunda och de finns även pappor som inte ville bli pappa och vill utebli, men det är en helt annan historia.
Sedan finns de som iklär sig möjliggörarens roll och inte själva har förståndet att inse, vilken roll de själva spelar. Många gånger hindrar bo föräldern barnet en naturlig och kärleksfull kontakt med all sin släkt, en mänsklig rättighet för ett litet barn. Alla vi har ett ansvar att anmäla när vi ser sådant här utövas en sk. psykisk misshandel av ett barn. Sitt inte som åskådare...AGERA
Ja tänkt vilken underbar jul man kan ha och hur man kan samarbeta för att ge sina barn och barnbarn, de bästa av minnen för ett liv att leva....en trygghet och kärlek de har rätt att känna från alla.
FRÅN PAPPALIV.SE
Förändrar Alinerings Syndrom. En förkortad handledning
Föräldrar Alienations Syndrom. Hur det upptäcks och vad man kan göra åt det
Hantering av umgängessabotage
FRÅN HAVET OCH ORDENS BLOGG
PAS Umgängessabotage

"Det vi gör för våra medmänniskor gör vi också för oss själva"
Citat av Stefan Einhorn

1 kommentar:

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan