söndag 20 november 2011

Utveckling, en positiv sådan ©

Kloka ord för dagen av Buddha bild  ovan, från "på Svenska" på fb

Händer mycket nu…på många nivåer….både inre och yttre. De negativa krafterna får stanna där de hör hemma.  Själslig närvaro, är mycket intressant. Det diskuteras mycket också om huruvida vi har förmåga att kunna känna närvaro och känna hur andra har det…ja vad tror du….
Det här att ibland kunna känna vad någon snart ska säga…många har upplevt det och att komma till platser där man aldrig varit men ändå känner igen sig. Det här att möta människor som man bevisligen aldrig träffat men som man ändå känns bekanta både till utseende och sättet att prata och kroppsspråk. Spännande också det här med psykometri. Ja jag tror det finns sådant vi inte kan förstå med vår utveckling idag. Det sägs också att vi har förlorat vår förmåga i detta kunnande, i den teknologiska utvecklingen, att det finns inom alla,....ställer mig frågan kan det vara så....och vi stressar oss genom livet...
I höst har det hänt saker som jag själv inte kunnat lösa, p.g.a. min ögonsjukdom och i två utsatta lägen bad jag om hjälp och fick den. Efter det sista så kände jag att nu är det dags att ta till mig det jag fick i vägledningen…det är bara frågan om jag vill utveckla det jag har….
I dag är det en vecka kvar till kursstart i ”Medial utveckling och healing” det ser jag mycket fram emot. Ja det har varit en utvecklande helg. 
Sonen är på plats nu i Uppsala sedan 14 dagar och lillhjärtat och min sons sambo åkte ner i helgen…så nu är det bara flyttlasset kvar…min vän och sonen pratades vid en stund om livet i Uppsala....båda med erfarenhet...och ler av tanken…
Sonen hade verkligen tur med ett förstahands kontrakt och kön där är 4 år….Jaaa då får vi se hur livet utvecklas framöver, så glad för deras skull,  blir spännande och som  jag sagt förut, vad gör jag i norrland nu….förändringar är ju lockande…så vi får se….det blir spännande med jul i Uppsala och sonens svärmor har gjort klart med hyrbil ner för oss…ja det blir kul…känns så bra nu...
Dags att börja fundera på julklappar också. Lillhjärtat skulle skicka önskelista...
Har alltid älskat julen, bakat många sorters kakor, gjort egen glögg och gravlax med pepparsmak, citronsill, pepparkakshus och flera sorters julkarameller mm. mm, men jag vet inte hur jag ska göra i år....känns inte så viktigt längre....det finns andra värden idag...men något blir det säkert...och traditionerna har helt förändrats men det väljer vi själva hur vi vill se på det, positivt eller negativt och jag väljer det förstnämnda. Tänker på min älskade mormor som alltid sa, "Det finns inget ont som inte har något gott med sig"...ler...ja så är det....ett liv i förändring....
Var rädd om er och varandra.
"Konsten att utveckla och använda psykometri"  av Ted Andrews 
och "Är du empatisk"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan