onsdag 16 november 2011

Uno och Irma - December en svensk jul ©

Köpte den idag på Åhléns i stan, när de släpptes, den första cd jag köpt på år, de kom ju till på annat sätt förr...Yes nu är den min....Uno Svenningsson och Irma Schultz Keller - "December en svensk jul"
Irma Schultz Keller och låten "Kom du nånsin iväg....."
Uno en av mina idoler och jag har sett honom några gånger....
Citat från gamla hemsidan som nu är medlagd....
"Uno Svenningsson i Örnsköldsvik 2008
I strålande sol "den sjunde i sjunde klockan sju" äntrade Uno Svenningsson scenen i Hamnparken i Örnsköldsvik. Det blev en härlig blandning av gammalt och nytt. Låtar från tiden med Freda och fram till nu. Bettan har varit på flera konserter med Uno tidigare, dels i Ö-vik på Nolaskolan när Uno sjöng med gruppen Freda och på Gatunfesten för flera år sedan, det var föresten samma år som Di Leva deltog, han spelade direkt efter Uno. Då hade jag Bettan den äran att få stå bredvid Uno och lyssna på DiLeva. Hamnparken var full med människor som ville få avnjuta denna gratis konsert som tidningen 7 tillsammans med sponsorer arrangerat. En riktig folkfest, ca. 4000 personer denna kväll.// slut citat
Här ett spår som fick hela Nolaskolan att gunga med Freda "Det som gör mig lycklig nu"
Beställ här: Svenningsson Uno & Irma Schultz-Keller - December - En Svensk Jul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan