måndag 7 november 2011

Syncentralen igen...©

Då har jag varit på ett återbesök till synccetnralen och fått veta än mer om de rättigheter jag har och vilka möjligheter jag har för mitt liv och det jag kan söka och få. Jag var ju där i september också. Ja för dig som inte känner historien med min ögonsjukdom finner du mer under länk HÄR.....Jag var där hela eftermiddagen, vi var ute och testade olika alternativ för att jag skulle kunna se bättre på håll. Mitt problem som begränsar mig, så nu har vi hittat något som passar mig. Jag fick lilla "Ludde" ett litet sött hjälpmedel döpt av oss idag...hihi...orsaken till namnet är för att det lockade folk som stannar och börjar prata om det....som en hund som lockar till samtal....vad är nu detta undrar ni....ja du, jag håller lite på det...så får ni se när vi träffas....men det kommer leda till positiva förändringar för mig, så glad för det....

Vi pratade om mina tvä sorger, förlusten av syn som så totalt krympt mina möjligheter och att inte få köra bil längre. Jag som hade bilen packad och kunde dra dit näsan pekar när som helst. Vi pratade också om sorgen i skilsmässan som kom samtidigt. Skilsmässan ligger nu till handlingarna och de sa att det syns att jag mår mycket bättre nu och det gör jag verkligen...JAG MÅR JÄTTEBRA NU...KANSKE ALDRIG MÅTT SÅ BRA...det är märkligt men så är det...ler
När jag kom hem ringde sonen efer sin första dag på sitt nya jobb...åhhh det känns så roligt att han är där han är idag....så glad för det....och som jag sa där på syncentralen, jag är ju en männska som gillar utmaningar och jag vet ju att sonen vill jag flyttar efter....så vi får se hur livet utvecklas....dörrar till förändring är öppen....inga tavlor på väggen ännu här hos mig och de ska inte sättas upp heller....varför då tänker du kanske....ett liv i förändring....men hur....tänk vad spännande...
jag får hursomhelst kontakta de på syncentralen om jag känner jag behöver och jag vet i vilka avseenden jag kan få hjälpmedel och till reduscerat pris. Ska fylla i för att ansöka om handikappersättning för merkostnader pga min syn och lite annat jag har att se över nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan