fredag 2 februari 2024

Vaknar med lätt hivudvärk, EN DAG MED OK blodtryck, och väntat avslag merkostnadsersättning

 

Vaknar med lätt huvudvär denna morgon vid 03.50. Går upp på toa, vilar ca 30 min och tar bltr 129/83 puls 67...funderar...är det detta man kallar POTS som så många postcovid patienter drabbas av...och denna morgon OK vad skönt.

Sista mätningen jag gjorde igår kväll var 131/94 puls 81 sittande i soffan kl 16.54, efter gårdagens mätning på vc. Mer om det HÄR

NU i natt kom från regionen ett mejl på frikort i vården ända till 29/11-24.

Idag 2/2-24, idag hade jag önskat möte med Regionchef om tystnaden som blev efter kränkning jag lämnade in i höstas och mötet då. Det var många saker där min chef brustit mot mig efter jag blev sjuk I covid, men orkar inte med det mötet nu, så avstyr. Fack skulle vara med åxå...och alla som läst bloggen vet ju hur jag kämpat för att få rätt ....Även försökt se vad kommunen och regionen ser på rätten till testas då I mars 2020...de menar att 14/3-20 fanbs inga klara derektiv utan de kom 18/3-20...och då gick luften totalt ur mig...att min rätt till ersättning i hur min chef hanterade pandemin..inte fanbs skyddsutrustning, nekade testning och företagshälsovård bara sopas under mattan...Det finns en del här och var i bloggen om det...men här det SISTA NÄR LUFTEN GICK UR MIG FULLSTÄNDIGT...

Kl 12 var bltrycket ok ännu..124/80 puls 65.
Efter lunch en kort promenad, och efter vila ca 20 min 116/85 puls 74.
Så idag är en mer ok dag....
Alltså vad är det som händer i kroppen...dagar där bltr rusar och det känns som livet på väg att lämna när det är som värst.....och så sådana här mer normala dagar...SÅ SKÖNT FÅ HA EN SÅDAN DAG....och den fortsatte med en uppgång av bltr lite högre vid toabesök....annars var dagen och kvällen ok....


Idag kom AVSLAGET PÅ MERKOSTNADSERSÄTTNINGEN, motivationen visdte jag, bland så mycket mer " JAG ÄR INTE TILLRÄCKLIGT BLIND"

JAG hade räknat med ett avslag.

MERKOSTNADSERSÄTTNING I BLOGGEN 

http://solenhavetochvagorna.blogspot.com/2023/12/merkostnadsersattning.html

Hade sökt det för flera år sedan åxå...Nu hade de tagit med i beslutet gamla handlingar 15 år tillbaka i tiden...När jag såg  och hörde bättre ...Har iallafall provat söka som kuratorn på döv och blindenheten rekommenderade


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan