torsdag 22 februari 2024

Hjälp av facket...gå med om du inte är med...

 En facklig kunnig I försäkringar har ringt flera ggr idag...

Först...Jag ska inte göra något nu...svara på något sms om från när jag ska sägas upp.

Vi pratade om mina olika handlingar jag skickat in..till facket...

Hon frågar har ombudsmannen ringt upp mig men inte ännu...

Så ringer facklig igen som varit i kontakt med en av ombudsmannen som är med i strejk mot Tessla...

Ombudsmannen har mejlat chef i jobbet...och bla jag kan godkänna underskrift i bankid men behöver läsa igenom noga...så de säger upp mig...

Det är troligt inte möjligt då Alecta har sitt att jag kan få till 66 år i sjukpension, hos Afa månadsersättning till 66...men sa hon...Kanske kanske kan möjligheten finnas prova av vårdföretaget...En fundering...

De funderar på möte med chef...

Jag Info om att min fackliga på kurs som stötta mig så mycket, att vi har nu bokat möte med  regionchefen då jag vill få en förklaring till varför tystnad...Efter mötet vi hade i höstas om kränkning...då sa fackliga duktig på försäkringar vill du kan vi åxå vara med...och ja...

Tänker vidare..

Det med Alecta hade jag följt med till AFA hade ersättning löpt ut till 66 år...vad ggörvårdföretaget åt det...

3 olika års obobfrån vårdföretaget till fk

Sparande semesterdagar finns ej på min länespec längre..de gör nu ärende av det skickat in lönespecar

Chef tidigare som uttalade sig till fk utan pratade med mig alls som sjuk 20.. och blev utförsäkran....är det ok för vårdföretaget...inte mot mig...

Vad gör vårdföretaget åt det...

Ointresse fylla i afas handling 3 vet ej svar...inte ok...borde enhetschef om hon anser det fel av chef då kontakta Afa..och påpeka hennes chef under sigs fel...

Chef egna plan till fk mm...så får det ju inte gå till

Chef nekande till test och företagshälsovård med dess konsekvenser...


Ska titta över vad vi hade då att ta upp...


Facklig ringde igen sedan ombudsman hade hälsat jag skulle skicka in alla lönespecar från år 23 till dax dato så de kan se var mina sparade 40 sem dagar försvann...till facklig och de startar ett ärende.

Ringde och avslutade mig hos a-kassan åxå..blir låg fackavgift då...och innan 66 ska jag höra mig för mer...med tanke på våra försäkringar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan