måndag 12 februari 2024

🍀TRYGGHETSPENSION / SJUKERSÄTTNING 🍀

 Idag gick TRYGGHETSPENSIONEN INGENOM

Åhhhhhh så glad jag är....❤️❤️❤️

Skickade över beslutet till Alecta för månadsersättning så får de titta på det.

Jag ska säga upp mig då, men FK sa det är arbetsgivaren som ska säga upp mig.

OCH....Utan en vän som stöttat mig igenom hela processen, som själv fick trygghetspension, sökt arbetsskada mm, hade jag inte orkat med allt och ej heller utan  min man som stöttat mig, hjälpt mig, stått ut med mig,all min gråt, förtvivlan, hur det är vara så här sjuk, bli utförsäkrad, och allt som AG ställt till. Sedan, att orka, alla handlingar som ska letas fram, som jag sedan skickat in till olika och begärt ut och där jag sett hur AG hanterat mig så illa och respektlöst...Det som jag tidigare skrivit om här i bloggen vid flera tillfällen....

Idag firar vi, att nu är kampen över för ekonomi, den ständiga oron, har jag pengar nästa månad...Nu kan jag släppa den stressen....och må så bra det går i det kroniska jag har, de år jag har kvar...

Mätte inget bltr idag under dagen, känns ok,  utan gjorde det på em strax före middag då var det högt, bild nedan, 146/110 och puls 77.

Och efter middag  141/94 puls 74 och sedan så såg bltr ut som nedan 143/98 puls 82 och toabesök vill magen när bltr går upp, med bubbligt i bröstet. Undrar varför blir det så ...
Blodtryck  vidare under kvällen: 19.30 131/84 puls 77, och sedan mätte jag inget mer...

Idag på fm har jag skickat in handlingar till AFA på samtal jag hade med 1177 under 2020, om vårdönskan där även ssk i 1177 uppmanar till att chef ska se över möjlighet till testning som jag hämtat ut hos LÖF då mär jag anmälde om vården gjorde något fel när jag inte fick vård...som LÖF hämtat hos 1177. Ja jisses när jag försökte söka ersättning för att inte fått vård i covids början...och nu 4 år snart sedan jag blev sjuk....av hur pandemin sköttes då I dess början...tänker på orden en läkare i covids början i maj 20 sa mig " du har haft tur som överlevt" och vårdat dig själv....

FK handläggare ringde idag åxå om att de börjat titta påLIVRÄNTSA jag ansökt om...Kan ta uppemot 3 mån och mer. Hon sa det är så mycket journaler..

Jag har svårt ta in, men så glad och tacksam för att ÄNTLIGEN...ÄNTLIGEN, gick TRYGGHETSPENSIONEN IGENOM...
TACK TILL ALLA SOM STÅTT UT MED MIG OCH MIN FÖRTVIVLAN....
OCH....Det är med sorg I hjärtat jag tänker tillbaka på åren...Alla som försvann när jag blev allt sjukare...människor jag trodde skulle finnas....
Människor som betydde mycket för mig...

Uppdateras 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan