tisdag 30 januari 2024

Vaknar tar blodtrycket

 

Vaknar upp efter gårdagens höga blodtryck efter somnat till en liten stund och denna morgon 240130 kl  04.34 innan klivit upp, just vaknat, puls I örat bild ovan.

Vilar sedan mätning ovan, kö 06.35 är bltr, se ovan i vila...blir oroligt i magen...
Vad händer i kroppen...är det sviter efter 3 covid..efter pfizer vaccinet 231107...En kombo...POTS...perikadvätskan...
SOM jag blev behandlad sist...Ingen idé åka in...de säger ju bara jag är färdigutredd....
Ska ringa vc när de öppnar.....
Kl 07.01, bild ovan, efter gått upp på toa....
Kl 07.15 i vila  ovan....

Kl 07.34 i vila, bild ovan....
Pratat med vc ssk och hon råder till inte mäta bltr så ofta och vila inför 1/2. Orsak inte mäta aå mycket...som ger stress menar hon.
Men i min värld för mig lugnar det, jag känner inte stress så...utan mer när det känns konstigt i bröstet....att det ska vara något med vätskan I hjärtsäcken..
Och då måste jag ju bara kolla igen Kl 11.
Funderar OM det beror på stress...så bör ju inte bltr ligga lågt, mera normalt som i bild ovan och nedan Kl 11, ett mer normalt bltr efter vila under fm.
Och bltr låg ju högt när jag vaknade i morse.


Kl 14 nedan, vila hela dagen....


SÅ IKVÄLL 240130 SÅ ÄR BLODTRYCKET SÅ BRA, bild nedan.

Ser idag åxå i 1177 att ännu har ingen journalrättning gjorts, jag utreddes inte för  perikadvätska 2023 UTAN 2021, likaså har jag inte haft lungemboli...så jag anmälde journalen fel....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan