lördag 20 januari 2024

Morgonens blodtryck - JA JAG ÄR RÄDD

 

Morgonens blodtryck, i vila 149/92 puls 62 eller 67 och syresättning bra 94.

Jag hör ju hela tiden puls tinnitus hur pulsen är.....

Som jag i inlägget under...JA JAG ÄR RÄDD....Jag är rädd perikadvätskan ska fyllas på mer i min hjärtsäck......och jag inte hinner in i tid......

Kan de tappa mig då, hinner de om hjärtat stannar.....

I bloggen här finns allt som hänt mig under åren med covid - PACS - POSTCOVID....

OM MINA ORD TYSNAR....

FINNS ALLT HÄR.....

Perikardit är en inflammation i hjärtsäcken, vilken kan vara primär eller sekundär 

Det är känt sedan tidigare att sars-virus kan penetrera hjärtat liksom många andra vävnader. COVID-19-infektion har också associerats med myokardit, liksom en liten ökad risk efter vaccination - mer i LÄNK HÄR

Under länk ovan om MYROKARDIT står att läsa " En mer distinkt myokarditbild kan dock ses i samband med COVID-19-infektion. COVID-19-vaccination har också associerats med myokardit, särskilt hos yngre män (< 40 år). Risken är dock betydligt lägre än för COVID-19-relaterad myokardit. I ett stort engelskt material redovisades 2 extra fall efter första dosen av ChAdOx1 (AstraZeneca), 1 fall efter BNT162b2 (Pfizer BionTHec) och sex fall eftermRNA-1273 (Moderna), samt ytterligare 10 fall efter andra dosen av mRNA-1273, per miljon vaccinerade individer. Det ska jämföras med 40 extra fall inom 28 dagar efter ett positivt SARS-CoV-2 test. Patienter med infektion hade också ökad risk för perikardit och arytmier, vilket inte sågs efter vaccination."// slut citat..mer under länk ovan...

Tur jag åxå anmält till lläkemedelsverketmina märkliga reaktioner ab pfizer x 2 under 2020, 2 Moderna under 2022....fick åxå en Pfizer i nov 23..se mer i bloggen nedan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan