lördag 6 januari 2024

Fruktansvärd huvudvärk och känner ingen lukt

 COVID 3 GÅNGEN 2/1-24

1. 14/3-20

2. 30/4-22

Alla som följt bloggen vet ju hur sjuk jag blev i covid första gången, och vilka sviter det gett mig, liksom försämringarna 2:a gången....men har man inte hittat hit tidigare så välkommen läs gärna...

Testade positivt 2/1-24, och igår när vi plockade bort jul, i etapper, så blev jag så slut. Jag har hostat så mycket att jag har träningsvärk i musklerna i bröstkorgen. Jag fick vila många, många gånger...

På kvällen somnade jag av utmattning. Vi la oss, tittade på tv och jag somnade till igen. Vakar och har en sådan HÄMSKT OBEHAGLIG HUVUDVÄRK JAG ALDRIG HAFT.

Det kändes som huvudet höll på att få en hjärnblödning, nu vet jag inte hur det känns men väldigt intensiv och som om inne i huvudet. Jag sa till min man, men vad är det för konstig huvudvärk.Jag äter ju Eliquis/blodtunnande så jag blev orolig Jag somnade, vaknade som alltid vid ca 03-04..Nu idag kl 04.15 och var så svettig, som jag är var morgon nu sedan covid nr 3...Varit så i olika stadier av de olika covid infektionerna, som sedan försvunnit, så känner igen det.

Men ingen huvudvärk, alltså så märkligt. Det måste ju vara den konstiga covid huvudvärken många pratade om i första vågen, den jag då klarade mig undan...funderar jag.

Och sedan hur slut jag blev av att lyfta armar ovan huvudet, nej nu måste jag vara försiktig och vila mycket...

Jag vet ju inte säkert, är det träningsvärk av allt hostande och covid, eller perikadvätskan...

Ingen temp idag 37.4...Ska mäta blodtryck och syresättning senare...trött...Ska sova en stund.

Vaknar vid 07 igen tar bltr puls och sutration.

Nu fryser jag igen, ingen temp, men i vissa lägen känns som träningsvärk i bröstkorg...inte alltid...

Känner INGEN LUKT - duschkrämen softar hallon, luktar inget. Testat olika parfymer, tvättmedel och även ättika...luktar inget....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan