måndag 8 januari 2024

Svettas så på morgonen - olika årsOB 3 gånger från vårdföretaget...

 Det är så lika när jag blev sjuk i första vågen covid mars 2020, jag vaknar och är så kallsvettig, får byta i sängen denna morgon igen.

Lite av den märkliga huvudvärken kände jag av igår kväll med, men bara en kort stund...

Vi har varit ute på 2 korta promenader i 2 dagar nu. Varit kallt runt -14. Jag har gått sakta och det har känts ok.

Inte haft någon temp på 2 dagar nu, det har legat under 37. Men jag är väldigt hostig, med slem. Det var jag innan med men på ett annat sätt. Tar Asetylsystein 1x2 nu under covid, och blir det mer Bisolvon, tänker kanske det förebygger lite. Har ju en del rutin efter 3 år och 10 mån med symtom nu.

Jag skrev till FK igår, om jag kan få ut de 3 olika uträkningarna FK fått av vårdföretaget, det handlar ju om mig...Det är ju inte klokt om ett årsob kan skilja mellan 8000-50000 kr, alltså vad sysslar de med.

Skrivit ihop ett utkast under dagarna som sjuk.. funderat av och till på de handlingar jag fått utifrån vad gällde i "vår stad" 14/3-20 I test av personal...svaret jag fått hänvisar till efter 18/3-20...

Men det står i VÅRDBLOGGEN åxå

Citat " Mars

Två veckor senare, den 13 mars, presentar Folkhälsomyndigheten sin nya strategi, med fokus på att fördröja smittspridningen och skydda de äldre. Provtagningen skulle enligt Folkhälsomyndighetens kommunikation fokuseras på svårt sjuka, äldre och personal inom sjukvård och omsorg."// slut citat

https://skr.se/skr/tjanster/bloggarfranskr/vardbloggen/artiklar/regionernafoljdestatensbeskedomcovidtestningvaren2020.62962.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan