torsdag 1 juli 2021

Covidträningsprogrammet


 Nä nu jäklar,.....💪🦵fått covidträningsprogrammet idag av fysioterapeuten, anpassat för utegym🚶‍♀️🏋‍♀️en försiktig början🏋 det är stor fysik skillnad sedan covid började...och desdutom bära på  idag + 17  kg mer sedan jag blev sjuk🚣‍♀️ fysioterapeuten fick tänka om när min ork inte klarade visst moment...
Sedan i utegymmet kände jag verkligen av i både försiktig knäböj, och armhävningar,  hur mycket jag tappat, men nu så är tanten igång igen...
Kör 5:2 i kombo sedan någon vecka. Ove❤...hänger på.

Du får vara försiktig nu sa fysioterspeuten...och komma igen sakta. En tjurig jävel som jag, brukar pressa kroppen,  men ska totalt tänka om nu, "så du inte får bakslag" sa fysioterapeuten.... inte mer än 2 försiktiga pass i veckan till att börja med.
Känns skönt att hon tänker utifrån covid och hur man ska träna då...

Intervallträning med sutration, visade var jag befinner mig idag, och jag förstår jag har lång lång  väg tillbaka.

Fick stanna många gånger igår under vår 11000 steg långa prommenad, som vi delade i etapper, under dagen. Flåsade som en häst då trycket över bröstet blev så jobbigt.

Snart 2 år sedan jag bytte gymmet mot mer träning för att anpassa kroppen mot artros med hjälp av Cantor...och v 10 2020 ställde jag in det för att inte dra covid smitta in på jobbet...sedan drabbades jag själv efter 14 dagar....så det är 16 månader nu sedan jag tränade sist, då flera gånger I veckan.

Men nu så... försiktigt, ett pass i taget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan