måndag 12 juli 2021

Om man gör sig illa med Eliquis och medicin mot viktnedgång.

Vi var och badade med sonen häromdagen på Gräsö. Jag for ned i en grop halvvägs med mitt vänstra ben där jag fick DVT, i vänster lår 201108. Igår när vi var till Oves son i stugan i Strängnäs var jag utan stödstrumpor i värmen och det stramade så i benet.
Så ringde hvc Idag. Mjukgörande bra med prommenader och man ser ju hur artrosen påverkat mina tår åxå. Så dr tror det lagt ned sig om några veckor.

Jag ska få prova en medicin för att gå ned i vikt, den hette 

Orlistat STADA

Det negativa med den är att det blir diare om man äter fett.

Dr gav förslag på 2 mediciner till, en i sprutor  de hette Saxenda och Mysimba . Sprutan Saxenda var dyr men erfarenheten var god med rätt diet. Orslistat hade varit receptfri förrut. Mysimba fanns det så lite erfarenhet av då de flesta hinner sluta med den innan man ser resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan