fredag 9 juli 2021

CiLC-S-projektet och covidträning

 "CiLC-S-projektet (Crowdsourcing LångtidsCovid Sverige) har ett tredelat syfte med motsvarande tre arbetspaket (WP:s) och utforskar: (WP1): sjukdomsbild och demografiska faktorer för gruppen bekräftat eller misstänkt långtidssjuka efter covid-19-infektion i Sverige; (WP2): informationsbehov och –informationsstrategier i denna grupp; och (WP3): om och i så fall hur datainsamling via digitala metoder av crowdsourcing-karaktär kan göras användbar för medicinsk forskning samt patientbemötande i covid-19-pandemin och liknande storskaliga samhällskriser.

Startdatum:

2021-05-15

Slutdatum:

2022-12-31"// slut citat inifrån länk.

Så många frågor, med så många symtom dom klockrent passade in på mig, och självklart hjälper jag till med den erfarenhet jag har.


Har även mejlat några politiker om hur det är vara utförsäkrad, smittad i vården, bli sämre av att bli utförsäkrad och riskera bli utförsäkrad igen, inkl socialförsäkringsmenistern. Det kan inte fortsätta så här. De långtidssjuka blir allt fler 


DEN COVIDANPASSADE TRÄNINGEN PÅ UTEGYMNET 

Använder den lägsta i dessa i bild ovan till att kliva upp först med vänster fot 15 ggr, det går bra. Då tar jag höger fot, då kan jag inte stå still på samma ställe utan drar åt vänster varenda gång tills jag är runt på andra sidan...märkligt. Det måste jag informera fysioterspeuten om.
Åter igen svidande rött utslag på magen, den 7/7-21. Det börjar bli många gånger nu sedan covids start 14/3-20.
Får börja med Gaviscon nu.
Kört 4 veckor med 1o mg Omiprazol (halv dos) sedan I måndags och 4 veckor framåt varannan dag och sista 4 veckorna var 3 dag.
Har börjat känna av magsyra igen som var så jobbig ända till aug 20 när jag fick Omiprazol. Skulle testa där u höstas sätta ut det...men en kortare utsättning och det gick inte alls. Nu har jag försökt med Renni men det har inte funkat så bra så frågade igår om de hade något att rekommendera som inte påverkar mitt blodtunnande Eliquis jag fick efter DVT I nov 20.
Men är ju snart halvvägs i utsättning och absolut inte bra äta dem för länge....så bara kämpa vidare...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan