tisdag 27 juli 2021

Dag 495/ vecka 72: Psykolog Rehabkordinator, facket och vila på 🇦🇽 Föglö

Blodmåne 210722 i väntan på Skarven, färjan till Föglö.
Sommarkväll i stugan 🇦🇽 på Föglö
Ove tar upp tång från havet 
Tea fram i fören på Snipan.
Viking Grace paserar nära på sin väg...
Kari och Tea bjöd oss en bröllopstur med Snipan. Vi släppte infot om att vi gifte oss 3/4-21, 19/7-21, vi skulle bara ändra status i FB. Vi valde ett stillsamt vi, med Lisbeth och Krister i Öregrund på vår så speciella dag.
Så gulligt av dem, att bjuda på en tur kring Degerö🇦🇽
Ove röjde sly och då kom hans pappas stig av sten han gjorde för många år sedan fram, bild ovan.

Bild nedan Skarven, båten mellan Svinö och Degery på Föglö.

Det har nu hänt lite den senaste veckan. Varit i telemöte med psykolog. Han förstår precis hur jag mår och att det påverkar mig djupt att bli utförsäkrad tidigare 1/8-20, alla försämringar av postcovid jag lever med, och oron OM jag dessutom kommer kanske troligt bli det igen. Det här att jag som resultatinriktad person inte kan påverka min situation.

Behandling:
Samtal om återhämtning och stress och att balansera dessa men att även inte göra för mycket. Återhämtande aktiviteter hon redan gör: Försöker promenera varje dag. Äter god mat tillsammans. Vilar om hon behöver. Badat med barnbarnen. Tycker det är roligt att träna, fått övningar från fysioterapeut.
Planering:
Bokas till psykolog till hösten för vidare hjälp med återhämtning och hanterande av stress

 Så även varit i kontakt med facket idag och vi behöver ett intyg på post covid för att kunna söka arbetsskada....mm..så nu är mycket på G....

Men orkar jag det....

Vidare idag varit till rehabkordinator: inte mycket förändring. De kan via vc kontakta fk med en träff för plan att återgå ....men vi ska se vad läkarens videomöte  den 4/8 kommer fram till, om jag kan få ett intyg för post covid.

Jag ska som hon sa sammanställa en lista, så jag inte glömmer något.

Som sagt, fått en teletid för kontakt med dr 4/8, bad om en tid för Herpes utbrott, då fick jag till svar att det fanns 1 tid bokad 31/8. Jag hade ju i det jag skrev info om att FK flaggat för utförsäkran 24/8, dag 180, men ingen notis om det och min önskan om att få det dokumenterat. 

Som tur är har jag Valaciclovir för den herpes som kom igen jan 21, av stress, på jobbet och att jag inte är frisk. Jag tar Anti åxå....

Det känns jobbigt psykiskt nu, med all press. Har även ringt till minpension.se idag och börjat titta mer på hur slår pensionen beroende på hur jag väljer göra...OM JAG BLIR UTFÖRSÄKRAD igen....kan jag lyfta pension vid 62...

Jag fick lite tips om vilka tjänstepensionsbolag jag inte får röra före 65....OM JAG VILL JOBBA LITE....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan