fredag 2 juli 2021

Akvarell och inför studien....

 På 80 talet fick jag en låda med akvarell av pappa, med riktiga konstnärsfärger och penslar ( mitten i bild) när jag började Akvarellkurs för Ingrid Ricklund...4 terminer gick jag och trevlig hade vi....intresset har legat på is i många år nu....

Nu tänkte jag fulla upp lådan med nya färger igen....har tänkt det så länge men inte blivit av....så gick in på Uppsala färg idag...

De olika arken i olika gräng fanns i en låda....olika färdiga block, köpte 2...har flera kvar i min back med målarkludd, färger penslar, kål och olika  använda block, rullade ark och remsor att spänna arken med....

Så trevlig personal som kunde sin sak...och nu vet jag var jag ska gå hädanefter.....


Något jag ångrar är alla färgpigment för gammeldags möbelmålningsteknik som försvann i en flytt för flera år sedan, ett projekt vi fick gå inom Öviks soc psykiatri på 90 talet...och där vi fick dela upp pigmenten mellan oss.

Jag målade ett bord minns jag som gjort sitt för många år sedan...man blandade pigment i halvolja...

Har infot kvar ännu, hur man gjorde.

Får jag lust får jag väl köpa till då....


Hursomhelst de hade % idag så det blev en ny låda med konstnärsfärger....2 block och en lite tub i vitt.....

Lite träningsvärk idag efter gårdagens träning....men en positiv sådan.

Uppdaterat uppgifter inför den studie jag står på vänt på.....det tog sin tid...

Lite annat idag än covid..hur det är att måla med ett synhandikapp på 0.2 vänster och 0.4 höger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan