fredag 5 mars 2021

Nervpåverkan av covid, eller vad händer....





Någon som har upplevt detta?????
Har ju läst förrut om andra som fått olika nervpåverkan av covid, men vad händer....kan det vara det????? 
Blev sjuk 14/3-20....
Igår kväll 4/3-21, började mitt lillfinger röra sig så märkligt uppåt...?????
Jag la handen på, det for upp igen...tejpade ihop lillfingret med ringfingret under natten och yttersta delen är ännu uppåt...Sista bilden.
Har ALDRIG UPPLEVT NÅGOT LIKNANDE.
Till saken hör åxå att jag fick artros i handen efter faller baklänges i somras och fick sy armbågen på höger, när coop hade glömt vatten på golvet...har olika stöd dag och natt för v hand, sedan I höstas...
Detta händer på vänster,  har tinitus vänster, har haft stickningar och domning I tungan vänster, haft synfältsförändring konstaterad av ögonläkare vänster, som är ok nu....
Vi började skratta först mannen och jag, det ser ju roligt ut...kan det ha med viruset att göra...????

Igår kom i flödet i gruppen långtidssjuka om " hjärnskada kan påvisas hos covid 19 patienter
Kommer de kunna se något på den MR jag ska göra 15/3-21...

"Brådskande vård försenas när bristande statistik om långtidscovid saknas"Ett viktigt inlägg från covidföreningen och läkare till läkare
Igår 4/3-21 i presskonferensen, lyftes om långtidscovid/postcovid, på ett jättefint sätt från Socialstyrelsen, ca 16 min in i konferensen.
 Flera har mejlat dem från gruppen långtidssjuka om stöd till sjukvården...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan