fredag 5 mars 2021

Stopp av 180 dagars prövningen i sjukförsäkringen

 Stopp av 180 dagars prövningen I sjukförsäkringen 

Igår 4/3-21 fattade regeringen beslutat om stopp i 180 dagars prövningen I sjukförsäkringen.

"För att förhindra att fler människor blir av med sin sjukpenning vid dag 180 har regeringen beslutat om att tillfälligt stoppa de så kallade 180-dagarsprövningarna."//

Detta ska gälla fram till dag 365 i sjukfallet.

Förordningen träder ikraft den 8 februari 2021 och gäller retroaktivt från den 21 december 2020 till dess att den lagändring som regeringen föreslagit för att åstadkomma en flexiblare rehabiliteringskedja träder i kraft den 15 mars.

Det är inte en dag försent, kunde ha en längre retroaktiv betalning, men nu är det som det är. Såååååå bra för alla som drabbas ....

Jag utförsäkrades 1/8-20...och har 4 sjukintyg hos FVR....vi får se hur det utvecklas....Men det retruaktiva är ju då inget som gynnar mig. 

Jag gick ju tillbaka 26/10-20, kämpade mig igenom 90 dagar, med feber, andningsbesvär, yrsel, hjärtrusning, tinitus som låter I öronen dag och natt, utmattningsdyndrom...bakom visir, munskydd, plastförkläden och handskar,  helgpass var 3 helg 7-21 med 1 h rast...och en dvt 8/11 efter jag var tillbaka på min %, en herpes infektion som blossade upp i ljumsken av negativ stress på jobbet, nytt datasystem som vi ska kunna dokumentera i och göra genomförandeplaner i utan kurs, BPSD registreringar som är eftersatt, sista helgen var vi kort ett helt dubbelpass och jag med utmattningssyndrom blev ensam på en avdelning med 8 boende...

Sedan efter någon dag blev jag ensam deligerad på en avdelning jag varit lite på med en helt ny vik utan introduktion där ...Jag som inte ska stressa....till slut sa kroppen, huvudet, stopp...Ssk på hvc sa nu sjukskriver du dig...det har gått en vecka av sjukskrivning nu...

Så förändras hjärnan av utmattning 


Lillfingret i bild ovan ....som vek sig uppåt Igår kväll...se tidigare inlägg.....ser ut som i bild ovan I kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan