tisdag 23 mars 2021

Mental fatigue är sämre, och jag mår inte bra...


Mental fatigue är sämre igen. Kan  det påverkas av vatten i hjärtsäcken och hur slut jag är...

Imorse igen efter frukost började magen spöka igen. Det blev oroligt och bubbligt och det kom ur magen med fart. Igår hade jag en 5:2 dag med 500 kalorier och mådde bättre igår...Jag försöker väga in allt...vad är det som händer i kroppen. 99 konstaterades ju mjölkprotein allergi...och efter ca 1å år kunde jag äta mjölkprodukter igen...Jag tror det växte bort, men kan covid triggat igång det igen.....eller är det något annat...

Idag var vi in på en blomsterbutik, jag blev lätt yr, började svettas och mådde inte bra alls...vi gick fort ut därifrån och jag kände mig så konstig, som jag skulle svimma...det bubblade i magen. Vi kom hem och jag la mig och vilade. Tog med shealth i mobilen puls men det var på 77...det lugnade sig sedan....Jag övervägde där ett tag, ska vi åka in med mig....

Fk ringde idag. En handläggare som hade tittat bakåt och såg att jag var utförsäkrad 1/8-20 och jag berättade om hur jag mått året som gått. Om alla symtom, att jag fick dvt, att jag testades försent och fått kod nu U09.9. När hon hörde hur jag mådde nu med påverkan av hjärnan, vatten i hjärtsäcken kontra sjukintyget kändes det som hon förstod mig. Hon sa något om att vi får se hur jag mår efter 90 dagar. Frågade om hon blir min handläggare...men det blir hon inte.

Hon frågade åxå om min chef gjort ett bra schema för mig och den som lägger schema har verkligen gjort det. Att jag ska få göra lättare jobb. Titta på genomförandeplaner. Se över rummen hos mina jag är kontaktperson för och aktiviteter. Jag ska gå utöver...

Pratat med min chef idag som varit på semester och de har verkligen försökt göra ett bra schema på 25% f.o.m torsdag 25/3. Ska jobba kväll då 2 h...samma dag blir det ju datortomografi buk och hjärta 11.40...så vi får se hur jag mår...

Ja vem vet vad som är vad, trötthet, vatten i hjärtsäcken, post covid, mm.

Idag kom remsutlogiska provsvaren.. får invänta vad dr säger....även ser jag journal från MR på ögonsvdelningen i Övik 2007 hade kommit skriver min hvc.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan