måndag 15 mars 2021

MR av hjärnan på Ackis & IDAG TRÄDER LAGÄNDRINGEN I KRAFT om en tryggare sjukförsäkring


 210315// MR av hjärnan på Akadrmiska idag, ingång 101 (nybyggt).

Det tog 45 min. Hörselproppar, hörlurar med lugna favoriter. En avslappnande bild i taket av Thailändsk natur, moln som rörde sig och fåglar som flög. 

Olika knackande ljud, och man kunde följa förloppet i intervaller under bilden. De sista delarna var med kontrast de sprutade i armen....

Nu är det gjort, bara invänta, ÖNH, vad beror, trycket mot v öra, tinitus, sticket och domning tungan v, och yrseln jag haft så många månader på....symtom som blev bättre efter dvt och blodtunnande....är det covid relaterat.....eller...synfältet förändrades ju åxå i höstas på v men blev som förut efter blodtunnande....

Covid patienter får ju lätt proppar och är det möjligen det som hänt.....

Min hvc har beställt den MR som gjordes 08 i Övik. Då beställdes den av min ögonläkare, för att utesluta cancer när synnerven började förstöras och jag tappade syn...och de kommer  titta från HVC, på de 2 tidigare MR som gjorts, Övik och Ackis....är det hjärtrötthet/ hjärndimma, utmattningssyndrom, och är testerna MoCA och KEDS..komna ur covid...?

En gammal nfo film från Ackis,men filmen beskriver bra ändå, hur en MR går till på Ackis. Ingång 101,  MR nu i nya lokaler och modernare, med eget omklädningsrum: https://streamio.com/api/v1/videos/57039fca6f8d8df1d300001e/public_show?link=true&player_id=59eed3d56f8d8d20b5000001

 Då är det kvar ultraljud hjärta på onsdag 210317....är det proppar som gått även där...ev kronisk enboli...av alla dessa månader av andningsbesvär med slem för andningsvägarna och feber, som det kan ge, enligt min dr....ja vi får se....

Bild nedan lånad från Info film 


Om dag 180...365...Här lyfts åxå långtidssjuka i covid...av Shekarabi i nyhetsmorgon ...
Om en tryggare sjukförsäkring efter dag 180.....ok, blir det så....

Idag sjukskrev jag mig hos FK från den 210312. Sjukskrev mig hos arbetsgivaren 210226....så nu får vi se hur det går....

säger Malin Nygren-Bonnier, docent som forskar om långtidseffekter av covid-19.
Tack till  Mathilda Sundvall, än en gång..⚘🌸 för det du gör för oss alla med dina berättelser. Idag i P1 
 Så bra! 
Och för vad ni alla ni gör inom Svenska covidföreningen 
Det syns ju tydligt att jag behandlas med Eliquis ...när de drog porten för kontrast blev jag blå.
Så många år under hela mitt vuxna liv jag varit blodgivare men aldrig har jag sett ut så här....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan