onsdag 24 mars 2021

Temp och FK

Vaknade med temp 37.7 denna morgon.  

  
Puls efter vila kl 13 i em, bild ovan.
Satt en stund vid datorn och tittade på bilder på fm då steg pulsen.
Bild ovan, vaknade efter jag somnat om. När jag vaknade vid 04 var jag så svettig....

Som alla vet, utförsäkrades jag av FK 1/8-20. Av månader med post covid symtom sedan 14/3-20, bältros och utmattningssyndrom, tinnitus i örat natt och dag och av stressen från fk...Blev jag allt sämre  Det finns idag 4 sjukintyg hos FVR i överklagan där bl.a. FK flyttat dag 180, 8 dagar bakåt I tiden I sin interna journal, jag hämtade ut och hänvisat till i överklagan inkl en hel del hittepå...
Jag sjukskrevs 26/2-21 efter 4 mån av att komma över dag 90 hos FK på heltid, och bli nollad hos dem. Efter 2 v fick jag en dvt 8/11-20...Jag blev allt mer slut...till slut orkade jag inte mer...
Den försenade MR hjärna de beställde från ÖNH i september 20 blev gjord 15/3-2, inväntar svar av min dr på röntgensvaret, men ser vad de skrivit i 1177. Ultraljudet hjärta, beställdes åxå I höstas, efter hur dåligt jag mådde i andning med slem, som blev gjord 17/3-21, det visade på vätska i hjärtsäcken, runt hjärtat..
Inväntar svar på den provtagning för eventuella reumatologiska sjukdomar som kommit i 1177,  skiktröntgen 25/3-20 av bröstkorg och buk. Därefter planeras prelimärt att läggs in på kardiologen, ev. tappa vätska ifrån hjärtsäcken...
Jag mår inte bra alls...Igår kände jag mig svimfärdig vid lite kort prommenad men bättre efter någon timme. Puls i vila då 77, temp 37.6...i söndags 95 i vilopuls, temp 37.6 och yr när jag ringde på 112...men parametrarna var bra förutom puls och blodtryck. Jag som normalt är lågtryckare...så ambulans åkte utan mig och bad mig kontakta kardiologen i måndags.

Så igår ringer FK, de har tittat bakåt och undrar om det är samma symtom nu. Nej det har blivit än värre sedan ni utförsäkrade mig, säger jag. Jag har fått en dvt..diagnos U09.9..blivit allt mer slut. Hon frågar kring sjukintyget och hur slut jag är och jag berättar om allt...oj säger hon, en fin handläggare verkligen...
Jag frågar planen är ju börja 25% samma dag som hjärtat ska röntgas nu och om jag läggs in nu för vidare utredning hur blir det då....men oj nej säger hon då kan du ju inte jobba...då skriver du bara i FK sida, säger hon....och igår kväll såg jag på FK sida, preliminärt beviljar de mig pengar utifrån den plan min dr skrivit...tårarna trillade..och I morse stod att pengar finns på kontot i morgon...


I morse var temp 37.7 efter frukost satte jag mig en stund vid datorn, då steg pulsen till 87 och de konstiga symtomen kom tillbaka, med känsla av svidande och lätt tryck över bröstkorgen, svimningskänsla och helt slut. Ringde 1177, fick vänta 30 min, så planade pulsen ut till 61 medan jag väntade och vilade...vad är det som händer i kroppen..Vi pratade och jag får höra av mig om jag blir sämre...ska ju in i morgon på skiktröntgen...hon nämnde om att man sett omsmitta efter ca 9 mån och att vaccinerade nu åxå insjuknar med förhoppningsvis bättre prognos....
Så det blir vila hela dagen nu, inför imorgon....😥

Jag kontaktade hjärtmottagningen med info....som skulle överlämna det till min dr 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan