måndag 22 mars 2021

Skiktröntgen hjärna/ buk bokad, svar på MR hjärna remiss kommit och återbesök på Aleris ögon.

Tid för skiktröntgen hjärta buk 25/-21 ...väntar på tid för inläggning på kardiologen, vidare utredning, tömning av vätskan I hjärtsäcken och vad provtagningen för ev remautologiska sjukdomar kommer visa....

Eller är det covid som ligger till grund.....

Har även varit på återbesök på Aleris ögon efter 10 ögonoperationen 200103. Det ser bra ut. Synen är oförändrad v öga 0.2 och h öga 0.4, trycket  i ögonen mätt: v 14 och h 17. Synnerven fotades och de visste om jag väntade på tid för skiktröntgen och behövde vara anträffbar. Min ögonläkare är så intresserad av hur det går för mig med långtidscovid och jag berättade om senaste tiden sedan sist i november 20 jag var på besök. 

Svar på MR har kommit...inväntar läkarens titt på det och den gamla MR som gjordes I Övik 2007.

Intressant är dock att de ser visst de skriver om i denna artikel...

Neurologiska fynd vid covid 19 

Långtidscovid kunskapsöversikt om symtom och rehabilitering 

Fortsättning kommer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan