söndag 25 oktober 2020

Uppsalas covid situation & min berättelse i #116omdagen

 Ja absolut inga I artickeln " känns som corona stal min identitet" ...Jag har kontaktat UL för att höra hur gör ni..bussarna är överfulla..kliver man in och bedömer här kan jag stå på betryggande avstånd...som med buss 3 från jobbet till city en dag för några veckor sedan. Då stannar busschauffören och släpper på fler och fler. 2 barnvagnar var där åxå..och till slut hade jag en kvinna 30 cm ifrån mig som stod och pratade på sitt språk med barnvagn, buss nr 3...Jag hade munskydd.. haft autogiro I flera år...mejlade UL...att jag tycker ni gör fel som släpper på så mycket folk...Jag fick till svar att de följer rekommendationerna men att det är folket själva som måste ta ansvar...Jag frågade, men jag som betalande kan jag få någon kompensation..Jag har tid att passa, jobbar i vård med känsliga människor, själv vet jag hur sjuk man kan bli....då får jag till svar...att om inte folket följer rekommendationerna, inte lyssnar på dig eller busschauffören då kan det bli du som får gå av....

Jag skickade mejlkonvensationen fram och tillbaka till smittskydd...

Kollegor vittnar om överfulla bussarna och är rädda....

Det slutade med att jag drog tillbaka mitt autogiro jag haft i så många år....när inte UL kan garantera mig säkerhet och att sätta in 2 bussar som följs på turerna, de vet ju..

Här pratas det om ungdomarna festar....Jag tror att även de trånga bussarna, där folk står i gångarna, sitter på alla säten...bär en stor orsak...

Min man är pensionär, nu kliver han upp och skjutsar mig för min säkerhet, för de jag vårdar säkerhet....

Igår kväll dag 213 fick jag sådant hostanfall efter jobbet. Jag hostade och hostade...Jag hade sprungit runt på mitt 50% pass över 6000 steg, 30 min satt jag på vila jobbade 7-14.10 ( ordinarie tid 7-21.20 med 1 h rast), så jobbigt det var kräktes slem 3 ggr och kippade efter andan, extra puffar symbicort och asetylsystein, och bisolvon innan det släppte....och bara gråter...av att inte få åt mig luft....

Vaknat flera gånger med sendrag I natt.

I morse hade jag 37.8..den temp vi måste gå hem  om vi har....Jag börjar 14.10-21.20 i em...går upp i 100% I morgon...då jag är utförsäkrad ...

Tyvärr tror jag inte Uppsala borta bryr sig, hur många gånger har jag inte fått markera...2 m...har t.o.m hänt jag blivit utskälld....

#116omdagen " jag önskar mig bara få bli frisk, få återgå till mitt liv" ...Min berättelse...om att leva med c19 symtom...och bli utförsäkrad 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan