tisdag 6 oktober 2020

Covid, eller något annat...



KONTAKT MED HVC I 1177

2020-10-02 10:14 Beskriv ditt problem eller ställ din fråga:

 Kompl info till doktor efter undersökning 30/9/Ménières. Vänstra öra, där ej går fastställa Ménières Shoset har väckt mig,det tjuter, på nätterna, hör det åxå på dagarna ibland även som om vatten/ rinner/pulserar blir mer vid höga ljud och ansträngning, mycket märkbart som hos audionomen nu. Hade hoppats så på nu får vi svaret på vad det är. Men de utreder Ménières och kristallsjukan. Frågade om man kunde göra en datortomografi men dr visste inte vad hon skulle ha för fråga till röntgen. 
Natt mot fredag 2/10 vaknar av hur det trycker, shosar och tjuter i vänster öra igen, men ingen yrsel. Vaknade vid 04. De gångerna jag fått yrsel, släppte det efter några timmar som de senare gjort. Efter denna noggranna undersökning av yrsel, som tyvärr inte visade något onormalt i öra, näsa, bakom näsan så undrar jag kan vi remitera vidare. 
Vad är det på vänster sida inne i huvudet, som gör att : Det trycker mot örat, shosar i örat, piper, ljuden blir höga, blir känsligt, det är dovt, och som det pulserar även vid ansträngning blir det mer som vid höga ljud? Det känns som en stor vaxpropp där inne som värker till ibland och vill ut. Men finns inget de kan se. Vad är det som gör att tungan bakre del sticker, domnar till och från. Ibland gör det ont.
 Synfältet vänster är åxå påverkat, enligt ögonläkare I sista besök 2/9 Min tandläkare, nämnde kan någon närv vara påverkad av något i huvudet...när jag kollade om det var något fel i käken vänster övre, men där är också allt ok.

Svar i 1177:

Avslutat

2020-10-02 10:22
Ditt ärende har avslutats

// slut citat

Så fritt att tolka.....vad betyder de orden i sammanhanget....

Tids nog kommer svaret, ÄR DET COVID, viruset som inte gått att fastställa som spökar?

Har nu ännu en arbetshelg bakom mig, jobbar 50%. Det har varit så varmt bakom visir, plastförkläde och handskar.
En arbetshelg normalt är 7-21 lördag och söndag med 1 h rast, nu 50% av det. Igår måndag var jag så oerhört trött orkade ingenting. Låg hela dagen. Var bara upp och tittade när hjärtat bygger altan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan