fredag 9 oktober 2020

C19 bakslag, huvudvärk ?


 Nej inte nu igen, är det ett bakslag????

Ringt min hvc nyss ...berättat om den konstiga huvudvärken jag vaknade med, att jag varit inne flera gånger för yrsel och utretts för Ménières på ÖNH, men de kan inte se något just nu som tyder på det. Var in dit i onsdags igen ned samma noggranna undersökning, då doktor sa kom in direkt du blir yr igen och att jag nu skulle få röntga huvudet....

Berättade att jag fryser så, och ligger nedbäddad med med kofta, kläder tjockt, duntäcke ..men 36.8 i temp.

Att jag kräkts en gång och fått springa på toa 4 ggr sedan kl 4.50.

Då ssk hör det inte är lika intensiv huvudvärk..funderar hon om covid. Det tror jag att jag redan haft, berättar om alla skumma symtom sedan 14/3, men att man inte lyckats fånga viruset I test då jag testades så sent.

Oj oj säger hon vad du fått gå igenom, det där viruset är lurigt.

Berättar att jag blivit utförsäkrad och inte vill bli sjuk och att pga FK press på mig utvecklade jag dessutom utmattningssyndrom.

 Ok säger hon det kan ju vara viruset som spökar...hon rekommenderar vila, se hur det utvecklas under dagen.

..och att jag kan ringa 1177 och åka in om det blir värre huvudvärk..men det är inte lika intensiv nu...

 Jag hör ju hur det pulserar inne i örat och knastrar..

Förhoppningsvis är det viruset som spökar, varit så mycket olika symtom nu och sedan kan det vara ok nästa dag.

Hur blir det nu när man jobbar 50% och blir sjuk...är det jobbet 50% då...från fk är jag ju utförsäkrad ?

Svar:

OM VI BLIR SJUKA ÄR UTFÖRSÄKRADE OCH JOBBAR  %....

Tydligen är det så här när man är utförsäkrad och jobbar 50%, fick svar av chef 

"Då det inte är en ny sjuklöneperiod så får du tyvärr ingen ersättning från arbetsgivaren när du är sjukskriven nu."// slut citat

KOLLADE MED FACKET ÅXÅ 

VAD GÄLLER om jag jobbat 50% och blir sjuk får jag inte ersättning av arbetsgivaren då för de 50%....?

Hej Elisabeth

Tyvärr stämmer chefs svar.

Det är för j-ligt. Men sjukperioden fortsätter, ökar från 50% till 100%.

⚘⚘⚘⚘⚘

OBS!!!! har alla oavsett var man jobbar en utebliven sjuklön, om du blir sjuk och jobbar % av din ordinarie lön...det finns de som ger info om att de betalar ut sjuklön för de % de jobbar, KAN det vara olika beroende på kollektivavtal, ,arbetsplatser, mm? Dela gärna info  vad gäller?????

Jag hade så önskat att jag skrivit ner allt från 14/3...men jag skriver blogg om vad som händer mig....Ser flera gör det...I de olika c19 grupperna.

Det är så mycket och nu när jag drabbats av utmattningssyndrom är jag så långt ifrån vad jag var när jag blev sjuk....I em grät jag...när sambon kom med The...och hade köpt fika....Jag skulle ha jobbat...Jag och kollegan som blev sjuka samtidigt skulle jobbat idag vi 2 av 6 som blev sjuka v 11....så hade jag lovat en av barnbarnen han skulle bli hämtad på förskolan och han skulle sova hos mig i natt, vi skulle mysa, köpa pizza...så vaknar jag med huvudvärk...tar Alvedon och kräks...får springa 4 ggr på toa....jag hade så sett fram emot kvällen med mitt barnbarn...få jobba med min kollega som nu fick jobba själv....då gråter jag....över hur jag känner att jag sviker.....

Jag vet nu att röntgen är dikterar av min hjärna från ÖNH nu....så det kommer. 

ÄR ALLT DET JÄVLA C19 VIRUSET SOM HÄRJAR RUNT I KROPPEN?

Sambon håller på att snickra altan här ute...kommer in och tittar till mig emellanåt och jag börjar gråta över det med...över hans tålamod med allt som drabbar mig....över hur BRA jag har det i livet trots allt...❤

LYCKA ❤ Det finns så mycket att vara glad över I livet, trots sjukdom, Sonen och hans fina sambo ska få sitt andra barn tillsammans, de har en dotter, 1 år och 3 månader och nu väntar de en liten son, han har 2 killar sedan förrut, den minsta av dem skulle sova hos mig som han gör ibland.... Och så har min dotter en liten tjej som nu får en ny liten kusin.

Jag har fina vänner, en rar svärmor som bryr sig om mig....och det FINASTE MAN jag kunnat få...med ett hjärta av guld ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan