lördag 17 oktober 2020

FK, ARBETET och C19

En så vacker morgon här i stugan på Föglö, Åland. Bild skickad till Peter Kondrup.

SAMTAL MED FK EFTER UTFÖRSÄKRAD.

Undran om jag fick byta handläggare...

1 övetklagan gjord 

2 sjukintyg avslås 23/10...

201016// ringt och pratat med chef ovan handläggare på FK idag och en annan handläggare jag blev hänvisad till ...

Det spelar ingen roll vilken handläggare man har, de är flera som tittar på ett ärende tillsammans och utifrån det regelverk som råder bedömer din arbetsförmåga mot hela arbetsmarknaden...

Chefen där sa hen förstod min situation och att jag är på väg tillbaka där det finns olika nivåer i bedömning, utifrån de sjukintyg som ligger, men hänvisade till en handläggare som kunde min frågeställning bättre .

Jag beskrev att under mina 180 dagar har jag jobbat 2 mån efter sista ögon operationen..  innan jag fick mina covid symtom 14/3. Sa åxå att jag blev friskförklarad 16/6...och 23/6 skadade jag armarna i kvarglömt vatten på golvet på coop när jag föll baklänges..och fick sy h armbåge och har ännu ont i v handled.

Att jag haft covid symtom som kommer och gått under den sjukskrivningen...var åter på 50% 24/7...men så när jag blev utförsäkrad 1/8 ökade stressen över min ekonomiska situation och jag drabbades av bältros 12/8-23/8...att yrsel kommit och gått av c19 symtom där jag åxå kräkts och att jag gick in i utmattningssyndrom pga trycket att ut och måsta söka jobb 10/9...Jag har ju ett jobb...chef vill ha mig tillbaka, det finns en plan med dr, kurator och fysioterapeut....och det fungerar bra att jobba 50%...det jobbiga är den ekonomiska delen i utförsäkring och att jag känner stress över ut på arbetsmarknaden.

Att jag har anmält mig 13/8 hos AF..och de har ett annat regelverk, de säger du har fast jobb på väg tillbaka, vi kan inte hjälpa dig... Chef på fk sa att regelverket tar inte hänsyn till ålder...men sa jag...är man 61 år...har ett fast jobb varför ska man måsta prövas mot arbetsmarknaden....ja sa chef på fk, jag förstår din fundering i det....ok sa jag...Jag kan ju förstå om nu fk tycker att en som inte är på väg tillbaka ...kan få hjälp hitta ett jobb som passar den, där man ser det inte  går att återgå....men så är det inte med mig.

Jag fick iaf veta...att skulle min dr tycka det är ok gå tillbaka på 100% den 22/10....då kan de göra bedömningen utifrån en annan nivå...då man har ett klart datum.....då jag är frisk

Jag fick åxå veta...att man inte är nollad hos FK förrän 90 dagar gått efter man är åter på 100%

TIDNINGEN ARBETET ringde mig idag 201016 för intervju om utförsäkring. På måndag kommer sammanställningen att ta del av 

Hade temp 37.6 , mått bra nu i flera mornar...ska det verkligen komma en bättre tid nu ....Jag har en helt annan ork I kroppen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan