torsdag 22 oktober 2020

Återbesök hos hvc, 100% efter 211 dagar med c19 symtom, intervjuad av Arbetet och FK


 Nu utförsäkras långtidssjuka covid patienter  skriver arbetet om idag, där de bl.a. intervjuade mig.

Blir man förvånad...nej...det finns inte skäl nog för att bevilja mig sjukpenning för den här perioden då jag har i sjukintyget att jag har fortsatta symtom på luftvägarna och utmattningssyndrom finns ingen prognos på qtt jag någonsin kommer tillfriskna....så jag får inte sjukpenning bakåt för det de ska avslå nu trots att dr skrivit att jag återgår den 26/10 på 100%...

Så...

1 sjukintyget " trötthet efter virusinfektion" ska nu efter första avslaget efter omprövning till Sundsvall och FK där...innan vidare till FR.

Pratade med handläggaren nyss...så det gäller inte vad dr skrivit åter inom 180 dagar för utmattningssyndrom...

Att jag återgår för att slippa trycket från fk så här långt innan dr anser jag är ok enligt sjukintyg....ett utmattningssyndrom jag har att tacka fk för....ger ingen fördel qtt göra ett undantag..nej hon kommer avslå 

Sjukintug 

2 perifier yrsel 

3 utmattningssyndrom...


Vi får se hur jag kommer orka det här nu.....tårarna trillar efter samtal med handläggaren....

Jag ska kämpa mig igenom de första veckorna nu...dr sa du kommer nog bli tröttare...du får höra av dig...

Till saken hör åxå 

Att jag ska få röntga hjärnan för pulsen jag hör i vänster öra.

Spirometri ska göras för min andning 

Jag har Aktinisk Keratos under näsan och ska behandlas med Zyklara... kan utvecklas till hudcancer

Knölen på mitt vänstra ven är en ofarlig skelettförändring som kan komma när man är äldre. Kanske av artros.

Den konstiga stickiga känsla där bältroset var och inimot urinblåsan kan vara kommen av, Bältros.

Dr tittade på min handled och arm som skadades i fallet på kvarglömt vatten hos coop, där jag föll baklänges och fick sy höger armbåge, men har värk i vänster handled och vänster arm. Fysioterapeuten tror jag spänner armen när jag har ont i handen.

Dr har skrivit remiss till arbetsterapeuterna för avlastning på samariterhemnet.

Viktuppgången trots att vi äter så nyttigt är ett frågetecken...möjligen alla dessa månader av c19 symtom och att man rör sig annorlunda....vi får se nu när jag ska börja jobba 100% på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan