måndag 5 oktober 2020

Öppet brev till Facebook om att bloggen strider mot deras communityregler

Till Facebook 
 Xxxxxcx
Malmtorgsgatan 8 
11551 Stockholm 
 Hej 
 Min blogg är blockerad av er på Facebook, instagram och messenger sedan januari 2020, varför?

 Bloggens namn : Solen havet och vågorna http://solenhavetochvagorna.blogspot.com/?m=0 
 En oskyldig blogg om hur det är att födas som prematurbarn och leva med ett synhandikapp under 60 år. 10 ögonoperationer i livet, och hur livet är. Jag har försökt kontakta er ett 30 tal gånger via Facebook, men ni svarar ej. Jag har kunnat dela min blogg sedan 2011, men inte efter min 10 ögonoperation. Kan ni öppna den igen? Vad kan jag göra själv för att det ska vara ok att dela

Mvh Mitt namn 
Min adress och tel nr och mejl 

 Jag förväntar mig en återkoppling, varför? 
Vad kan jag göra för att kunna dela den igen?


 Är det diskriminering av oss handikappade? .....är det negativt när vi berättar om livet som nästan blind? 
Den handlar också om att vara långtidssjuk I covidsymtom? 

Facebook måste ta större ansvar för hot, hat och trakasserier som förekommer. Jag har anmält det många gånger till er på Facebook via mitt konto. Men får bara standardsvar att ni ser inget stötande i det, men en oskyldig blogg om mitt handikapp anser ni är stötande och blockerar?  

Varför? 

 Ditt namn nämndes i TV4 nyheterna 5/10-20, I inlägget om trakasserade flickor på plattformar på internet. Hoppas du kan hjälpa mig

Svar från Facebook, i mejl....standardsvar...
Citat "
Facebook Has Received Your Mail

utl-mailresponses <mailresponses@fb.com>9 oktober 2020 09:33
Till: 
Hello, 

Facebook has received your mail. Unfortunately, this mail was sent to the wrong entity and will need to be redirected to the proper entity. Please see the attachment for further details. Note, this email is sent from an account used for sending messages only. Please do not reply to this email – we won’t get your response. For further questions and assistance, please go to Facebook’s Help Center here.


Sincerely,
Facebook Sweden AB



9/10/2020Facebook Sweden AB (”Facebook Sweden”) har mottagit din skrivelse. Vi informerar dig 
om att Facebook Sweden inte kontrollerar eller driver hemsidan som är tillgänglig på 
facebook.com och mobilapplikationer (”Facebooktjänsten”). Facebook Sweden har inte 
behörighet att få tillgång till Facebook användaruppgifter eller att vidta några åtgärder 
såvitt avser innehåll på Facebooktjänsten. 
För användare lokaliserade i Sverige drivs och kontrolleras Facebooktjänsten av Facebook 
Ireland Limited, ett bolag som organiseras och existerar enligt Irlands lagar. Facebook 
Ireland är det bolag med vilket svenska användare har ett kontraktuellt förhållande. Var 
vänlig och rikta din fråga till rätt bolag. 
Facebook Ireland Limited
Attn: Legal Department
4 Grand Canal Square
Grand Canal Harbour
Dublin 2, Ireland
Tack för att du kontaktade oss och vi hoppas att det ovanstående varit till hjälp. 
Med vänliga hälsningar
Facebook Sweden AB





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan