söndag 19 december 2021

Igår 211218 nådde jag en gräns.....

 Idag nådde jag en gräns....(skrivet igår 211218)

Jag har kämpat nu i 644 dagar med detta helvete..post covid...

Jag har försökt vara stark, varit en kämpe, försökt förklara för de som inte förstår hur hårt det slagit mot mig...att jag inte har så mycket ork, jag har ca 1/4 av vad jag hade innan covid.

Jag har sett och förstått att leva med denna stress, att aldrig få bli frisk, allt eftersom slagit undan benen på mig. Jag vinglar I träning och promenader och kroppen syresätter sig olika enligt fysioterapeuten som gjort ett speciellt träningsprogram för mig på  utegymmet.  Jag känner av perikadvätskan bakom hjärtat och vid h förmak, fått det förklarat för mig av lungläkaren att det är det som är trycket i bröstet.

Får inte sova på nätterna sedan 1.5 år, det tar på mig att vakna vid 3-4 var natt och inte får somna om, jag blir så trött, men jag har kämpat...jag syresätter mig dåligt 88-92 % som oftast. 

I höst har jag allt mer  sett att något måste vara fel, i kroppen, jag har börjat tappa allt mer hår...pratat med min ögonläkare om nya ögondroppen jag fick i september, som kan ge håravfall, precis som blodtunnande efter DVT I nov 20.  I sept såg ögonläkaren att trycket och synfältet blivit sämre. Min dr bytte till en annan sort. Idag ser  jag  0.2 v och 0.4 h efter mina 10 ögonoperationer i livet..


Det har börjat krypa så obehagligt i armar och ben de senaste månaderna, speciellt när jag blir trött...och idag brast det fullständigt...det lossnar så mycket hår nu, jag vågar nästan inte kamma mig, det blir fullt i borsten.

Jag har i samråd med min frissa testat byta shampoo utan silicon och idag gjorde jag en  inpackning som jag läste på Priovin hs med avokado och banan. Börjat med Priovin kapslar nu.

Ove hjälpte mig kamma ut håret idag..det tovar sig så...Jag som haft så tjockt och långt hår..Nu lossnar det mycket...tårarna trillar, hur mycket ska man orka med..vad är det som händer i kroppen...känner mig så maktlös när jag inte kan påverka min situation....


Bild: Amaryllisen är både en nyutslagen en stängel där den allt mer gjort sitt.........symbolik....


 https://www.langtidscovid.se/generella-symtom


Bild från Sommar 2021, medan håret var tjockt som det brukat vara....ovan....
Bild 211218.....man ser ju det kommer nytt grått....så lite hopp finns ju.....
Men det är väl som andra gånger i livet..man hittar styrkan någonstans inom sig och tar sig upp igen, sakta men säkert....kanske starkare än innan...
En sak är säker....det här hade aldrig gått utan Ove❤
Det är -14 kg sedan i aug 21 bild ovan och denna 211218.
Ser så fram emot tisdag 21/12 och se vad kan Catarina se för möjlighet göra något åt hur det är nu...

Tack alla fina för omtanke❤❤❤ i fb....
Kom i minnen idag 211219, så tjockt håret var för 3 år sedan.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan