tisdag 21 december 2021

INTUITIV HEALING / post covid och covid i familjen.

 Jag gick utbildning under hösten 2014 i intuitiv healing för Eva Carlsson, och blev diplomerad.

Hade tänkt då jag skulle starta upp en liten verksamhet...men det ligger vilande.....

Under året sedan 200314 har det inte blivit av. All min energi har gått till att leva en dag i taget.

I söndags morse 211219 kände jag bara att jag måste testa ge mig själv.

Hela kroppen reagerade kraftigt mest i andning och över hjärtat.

Skrev till underbara Eva och berättade om upplevelsen, och hon vet ju hur sjuk jag varit, så I morgon onsdag 211222 sak hon ge mig på distans...

https://www.evashealing.se/

Som alla pålästa vet är healing något som används utomlands och är accepterat i behandling, men inte lika långt har vi kommit ännu i Sverige.

Man når bäst resultat med 3 sessioner innan kroppen börjar försöka läka....

Jag har gått i omgångar hos Eva och fyllt på min energi, träffat andra där vi givit och fått av varandra.

Jag gav mig själv igen senare samma em 211219.

Reaktionen var lite stillsammare i andning men jag känner hur energin finns i andning/ andningsvägar och över bröstryggen där perikadvätskan ligger.

Denna morgon 211221 ger jag den 3 sessionen alla 3 med lugn stillsam healing musik.

Börjar med värk i båda handlederna och pirrningar I händerna 

Andningen påverkas, djupandas, planar ur, kommer och går under de 30 min i intention ända från magen, andningsuppehåll, tryck och lätt strypkänsla över luftvägarna precis som i covid början mars 20.

Det är flera märkliga upplevelser, tryck över stället med påverkan från dvt 1999.  

Tryck över bröstryggen där perikadvätskan sitter, som kommer mer mot slutet...

Smärta i vänster arm jag har ont i och värme i hela vänster hand, arm med pirrningar I mitten av sessionen.

Även som varm sockerdricka som pirrar och rinner utmed nacken.

Mot slutet blir andningen mer normal och trycket över bröstryggen finns kvar som innan sessionen. Det i nacken planat ut, liksom det i benet, varm...

Kanske ska ta upp att ge när jag blivit piggare...att både få och ge är rogivande för kroppen.

Börjat med en session på min man...så får vi se hur han känner sig efter 3.....

Tar bltr 110/71 puls 62 och syre 88.

I morse när jag kammade håret, var det ytterst lite här i borsten, av byte ögondroppar, priorin kapslar eller......Vi får se hur det fortsätter..

Har så längtat till idag, ska träffa min frissa idag så får vi se vag vi kan göra åt håret...

Hela sonens familj med barn, 14, 5, 2,5 och 10 mån har fått covid. Hoppas ingen kommer utveckla post covid......

Som tur är har vi inte träffats under den tiden.   

Tomten från Kalixberget lämnade en säck julklappar här och hade bråttom så fammo åkte dit med dem och lite julbak och julkarameller och ställde utanför från tomten igår kväll....så skulle äldsta barnbarnet lägga dem runt granen medan småttingarna sover...

Min mans barnbarns mamma är antivaxare och barnbarnet är i tonåren....de är separerade sedan många år med nya liv. Men det är inte helt lätt när den ena inte godkänner covid vaccin och den andra vill det ska ges.

Antivaxarn är nu orsak till att farfars mor 95 år med cancer, farfar som op 2 cancer på 2 år och jag högrisk inte kan träffa....och speciellt nu när barnbarnet har förkylningssymtom.

I mina ögon är mamman föremål för en orosanmälan, när hon blir orsak till att barnet inte kan träffa släkt under jul, när barnet inte får vaccinera sig som det vill och när både regering och FHM ber befolkningen ta sitt ansvar och vaccinera sig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan