torsdag 30 december 2021

COVID TEST - 211227 PROVTAGNINGSPÅSE COVID 19

Har någon I Uppsala använt de nya "provtagningspåsen covid 19", är de vanliga överallt nu i Sverige, med dessa påsar?

BAKGRUND
Jag fick min 3 Pfizer 9/12-21, feber dag 1 efter sedan efter några dagar 13/12-21 svåra andningsbesvär så jag fick ta flera puffar Symbicort och astylsystein jag inte tagit sedan vår 21, blev sjuk 200314 i covid, men andningsbesvären 13/12 la ner sig efter några timmar...så vid jul började jag få ont i halsen, den 27/12 börjar det svida i hals och lungor så jag beställer och tar provpåsen...

Jag tror själv det inte är något, tror symtomen är av vaccinet, eller ett av många bakslag. Jag har varit ytterst försiktig, alltid munskydd i butiker, vi firade jul själva då de runt oss är mindre noga..och jag är högriskgrupp...

Men är inte högrisk av typen som givit förtur till vaccin. Jag fick dos 2, 210210...så 10 mån emellan...
Men för att göra rätt ringer jag ett nr jag fått om det inte går att boka tider då på morgonen 211229...han som svarar lyssnar på min historia och bokar in mig 13.45 igår för PCR på plats...
Jag har ju ännu svidande känsla i hals och lungor, återkommande temp och sista månaderna flera gånger I veckan...och halsont, hes av och till sedan mars 20....

Man hämtar påsen på provstationen: ett rör med vätska som man ska man låta fara runt i munnen och sedan spotta tillbaka i röret. Med kittet är så klart ett infoblad om hur göra, och man ska spotta i röret upp till angiven mängd. Gör så och sedan provpinnen ska in i båda näsborrarna 2 cm minst, och vridas om och vänta ca 10 sek i var näshål. När det är gjort ska man ned med pinnen i saliven och röra om...klart.
Sitter i bilen med min man och gör enligt instruktionen. Provet torkas av med medföljande spritservett och får sedan min etikett, och stoppas i medföljande plastpåsen. Inget svårt alls. Utanför provstationen finns en låda, pinfull med prover...jisses så många som testas.... 
Hur många ska inte göra fel, I det här självtestet, få svar som jag, eller negativt....OCH VARA POSITIV....

Jag undrar, är det här vanligt med resultat EJ BESTÄMBAR...
Jag tog mitt 27/12-21 
Fick detta svar kl 01 natt mot 29/12 ...

Så senare på dagen .....

"Information

2021-12-29 10:43
”Ditt covid 19 provsvar anges som ”ej bestämbar”, EJ DEB eller annat provtagningsfel som gjort att provet ej kunnat analyserats.
 
Du rekommenderas lämna ett nytt prov.
 
Om du väljer att inte ta ett nytt prov skall du stanna hemma minst 7 dagar totalt. Tills att du känner dig frisk och sedan ytterligare två dagar innan du går tillbaka till arbete eller skola"// slut citat

Läser nu kl 17 29/12 i 1177 läkares notering från provsvar i natt

" Aktuellt hälsotillstånd
Covid -19 ej bestämbart. Meddelar individen att provet ej gått att analysera fullständigt. Nytt verifierande prov rekommenderas.

Meddelat av xx"//

Så bara invänta NYTT prov svar nu från igår 211229  13.45...
Testet visade NEGATIVT....SÅÅÅÅÅÅ SKÖÖÖÖNT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan