måndag 27 december 2021

211226 ❤ VÅR ÅRSDAG❤

 ❤VÅR ÅRSDAG ❤

Jag skyndade mig hem från jobbet, gjorde mig klar, vi skulle ses utanför och gå ner på stan. Jag hade ingen koll mot gården då fönstren låg mot gatan så jag gick ut på den gemensamma balkongen på baksidan och hade han dykt upp.....gick in för att klä på mig och gå ut....och lämnade min lgh dörr på glänt...så ringer det på samtidigt som dörren öppnas och så kliver han bara in...porten var öppen....det var en pyttehall där hos mig på Vikingagatan, så jag backar in i rummet....och han kommer in och pratar på som han alltid kännt mig....där står Jag och bara tittar på honom.....det är ju han....han jag sökt i hela mitt liv....

Och det har visat sig många gånger under våra år att den känslan jag hade då var rätt...Vi prövades direkt...klarar relationen cancern med operation, ytterligare en canceroperation, och mitt i det beslutas 2 ögonoperationer, den 9 och 10 i ordningen, av mig och så hinner jag bara återhämta mig från dem så blir jag så sjuk i covid och vem kunde tro då...att det ena efter det andra symtomen skulle göra mig än mer utmattad..och... Idag, dag 650....efter covid.

Det är mer än människor drabbas av under en livstid, vi genomlevt.... Vi har sett hur vi hanterar det vi ställs inför och hur vi väger upp varandra när den andre drabbats....Det är många gånger Ove stärkt mig när jag blivit utom mig av förtvivlan av svåra symtom...sviter jag har att leva med av detta jävla virus, så har han sagt vi klarar det där....

Som han tagit hand om mig på ett ovärdeligt sätt, finns ingen som haft kapacitet att göra..motiverat, backat upp...givit mig en trygghet i livet som aldrig förrut funnits där. 

Och det finns en förståelse, olika perspektiv, hitta en lösning som  båda är bekväm med. Att utrymmet finns att vara den man är..på gott och ont...

Vad tycker du, vad är viktigt för dig, vad är rätt för dig... 

Hälsomässigt har det varit svåra år, men känslomässigt något större än det finns ord till.... Att tillsammans bygga något som livet före cancern aldrig hade...




Idag gick vi till vårt ställe, dit vi gått varje år, förra året tog vi hem härifrån.... 

Villa Romana

I år blev det : "MERLUZZO" :

(SMÖRSTEKT TORSKRYGG - SKUMMAD CHAMPAGNESÅS - FORELLROM - FRITERAD OSTRONSKIVLING - POTATIS OCH JORDÄRTSKOCKSPURÉ) & "CARPACCIO DELLA CASA ":

(CARPACCIO PÅ LÄTTRÖKT OCH COGNACGRAVAD NÖTINNANLÅR - VÄLLAGRAD PARMESAN - RUCCOLA - CITRON - KRONÄRTSKOCKA - BALSAMICOREDUKTION)

Till efterrätt: TIRAMISÚ & 

FRANGELICOPANNACOTTA MED SALTROSTADE HASSELNÖTTER OCH KROSSAD DAIM



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan