tisdag 4 maj 2021

Svar på MR

 Efter kontakt med ÖNH I 1177, då de inte återkopplat om svar på MR ringde en annan läkare igår...4/5-21. Ingen info innan  jag råkade bara se det på bokade tider igår em. Skulle ringt vid 15.35, ringde en timme senare.


Fått svar på MR som gjordes 15/3-21..ingen cancer inga proppar inget allvarligt..
Jag tog upp själv visubstansförändringar jag läst om i MR svaret....

Då det är så mycket nu och jag önskar ju få veta..vad menas med det?
Tar upp MoCA och Keds inga bra värden, är det möjligen av  covid...utredning pågår där hvc ska jämföra MR från 2008.
Han hänvisar till hvc om jag känner av minnesproblematik...

Skööönt MR hjärna visade inget allvarligt, Ingen infarkt. Inga uppenbara blödningstecken. Lite ospecifika "vitsubstansförändringar supratentoriellt" hade jag läst om   i  MR svaret och tog upp det, vet ju det finns vid  demens men även vid covid.
 Får vänta till min dr är tillbaka, och då hvc utreder...och min dr även är kopplad mot minnesmottagningen...

Han frågade om tinnitus och förklarade den blir starkare vid stress och ansträngning och att det väcker mig om nätterna, ja det är besvärligt säger han och förstår du har utmattningssyndrom. Berättar att hörapparaten på höger där jag har en hörselnedsättning stärker upp ljud så tinnitus inte hörs lika mycket i v öra. Berättar att hörcentralen remitterat mig till KBT och lära mig leva med tinnitus. Jag tror själv att det är ett led i den covid infektion jag drabbades av. Sa åxå att yrsel jag hade när jag var hos er på ÖNH I sept 20, och trycket mot örat, slemmet I andningsvägarna jag hade så jobbigt med planade ut, liksom febern när jag fick Eliquis/ blodtunnande efter DVT 8/11-20. Frågade också då MR blev gjord först 15/3-21 så kanske man inte kan se om microproppar gått mor hjärnan som de på medicin sa att man isåfall inte kan se nu efteråt. Men han sa om propp gått mot hjärnan hade det synts på MR.
Jag är så slut av allt...nu får jag invänta att dr på hvc är åter och vad är "Lite ospecifika vitsubstansförändringar supratentoriellt".....kontra MoCA och KEDS





Olika blodtryck och puls idag ..

Varit ute på en prommis innan middag på 4000 steg.

Lite mer återkoppling från studien denna morgon...

Hej Elisabeth,

Den fina regleringen av det autonoma systemet är ur funktion. Lite anmärkningsvärt att saturationen sjunker, än så länge har jag sett mest att hjärt-kärl inte fungerar.

Vi kommer jobba med andningen, det blir intressant att se om det kommer hjälpa med bättre saturation."// 

Så ja vi får se.....fortsättning följer....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan