måndag 10 maj 2021

Post covid mottagning, blev intervjuad och en jobbig fm

Vaknar denna morgon 210510, kl 08.07 och mår inte bra alls...
Högt undertryck låg syresättning, när jag vaknar. Jag har slem i halsen jag inte haft sedan jag fick DVT 8/11-20, och har även slutat med Asetylsystein i jan 21, men tog en nyss.
När jag vaknade till kl 05.55 är bltr 126/83 puls 65, och syre 85. Syret håller sig runt 90 på dagarna.. sällan över 94. Mätt syret/puls sedan maj 20. Men slutade en period då en tillfällig läkare i somras sa åt mig sluta mätningen, det bara stressar...men började igen och som tur sparar shealth appen allt.
Det var inte kardiologen intresserad av.
Det kommer och går som ett spännband runt bröstet, sista dagarna. Jag blir slut får lägga mig. Puls upp och ner, likaså blodtryck.
Det pirrar runt bröstkorgen och det har känts olustigt flera dagar nu. Och bltr och puls går oftast ner i vila, till normalt.
Bild ovan lågt syre vid uppvaknande kl 05.55. Bltr 126/83
Bild ovan vaknade upp kl 08.03

135/96 puls 83 syre 91klätt mig och kammat håret, bild ovan.

129/92 puls 88 och syre 94 vid bäddning på fm.
Innan lunch, var i planering att bli intervjuad av P4 Uppland, bild ovan. 1:15.00 in i sändningen, om att Region Uppsala nu går vidare med Postcovid mottagningen som nu planeras i höst i Uppsala. I sändningen intervjuas Sara Lind och jag ( ca 15 min långt )

Har även fått tid för 24 h bltr 26/5 och 24 h EKG 9/6
Efter dusch i kväll bild ovan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan