onsdag 23 september 2020

Redclinic - c19 forskning


Varit till Redclinic och lämnat prover för covid forskningen idag. De tar emot fler.
 Både de som har  klinisk påvisad och icke klinisk påvisad c19.
Mer om forskningen här: 
Svenska covidföreningen
https://covidforeningen.se/forskning-och-studier/
Redclinic info
 https://redclinic.se/sv/index_sv.html
Det kom ett frankerat svarskuvert med kit för prover.
Blod, feses, hårstrån, och 2 rör med pinnar för vävnad från kindernas insida.
I flera dagar nu har det kliat och dessa torra utslag har slagit upp. En ssk i långtidscovid gruppen tittade på bilderna. Svårt säga, är det från covid, eksem eller svamp...köpte idag kortemyk efter hennes tips. Man kan ringa kry åxå. Men känns sisådär blanda in ännu fler läkare.
Tänker jag har provat med Bepanten några dagar nu...så testar kortemyk till efter helgen får vi se.

Trodde FK skulle ringa upp snabbt efter sista samtalet, i måndags. Se inlägg nedan, men nej.
Handläggaren skulle ju prata med min läkare i måndags, och ville ha numret till min ögonläkare. Hon hängde upp sig på varför inte det stod i mina sjukintyg om mina besvär med synen.
Men snälla sa jag, jag har haft mina besvär med synen sedan 59. Alla 10 ögonoperstioner och hur det utvecklats genom 60 år kan inte sammanfattas i ett sjukintyg. Min historia med journaler, från dess hittar du i Övik, Umeå, Sollefteå, Örebro, Uppsala och på Aleris ögon.
Så beställer hon dom...har hon att göra lång tid framåt...och tror inte hon besitter den medicinska kunskapen att omvandla medicinska termer till den verklighet jag lever med och hennes försök att rasera mitt liv med det regelverk FKs beslut vilar på. Sedan att förstå för henne att FK inte har samma regelverk som AF och omsätta det i en verklighet, jag lever i.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan