måndag 7 september 2020

Besök hos min special tandläkare i Knivsta/covid symtom, eller.....

Blommor ovan av mitt ❤ Ove på min födelsedag 2/9

 Lite info 
OM KORDINATOR FÖR HJÄLP I KONTAKT MED FK efter dag 180...
...och uppdatering av min kommande utredning av Ménières

Varit till specialtandläkare på folktandvården idag.
Hon har tittat längst bak längst upp i v käke, röntgat. Det finns inget som tyder på trycket mot örat inne i käken. Det enda är en ficka vid sista tanden på 10 mm, men friskt tandkött. 2 tänder efter där som inte är rotfyllda som de ska, sedan 00, men det kan inte ge dessa besvär och tryck mot örat på vänster. Berättar om domning och stickning i v sida tunga längst bak som jag känner av och till. Visar åxå  Jag inte kan dra upp mungipan på v sida som på höger.
Hon säger det kan kanske vara något som trycker mot någon närv och hon rekommenderar dator tomografi
Ögonläkaren sa på återbesöket efter 10 op den 2/9 att något hänt med synfältet åxå på vänster sida....

Så kontaktar dr med info om detta.

Pratat med kurator på öron nu...hon säger det finns kordinator...ring din hvc och boka tid...så kopplas vi ihop, med dr....sedan kan vi kontakta fk sa hon.....hon skulle förbereda mina frågor till vi ska ses den 14/9, hon och jag...
Jag har ju uppnått 180 dagar, och orkar inte med FK, 
 Utredning för Ménières 30/9....eller är det covid relaterat...funderar jag....
Fler som har liknande...

Blommor och choklad i bild ovan av min son med familj på besök igår...

Jag har varit så trött sedan torsdag...sovit mycket...ikväll måndag flera timmar vid tvn Somnade på soffan igen, precis som igår vilade jag nästan hel dagen förutom när barnbarnen hälsade på....och lördag kväll sov på soffan ...från torsdag har jag varit såååå trött....efter kontakt med handläggaren på FK som avslagit och ska avslå fler sjukintyg..  och mina 180 dagar....det tar all min energi nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan