fredag 11 september 2020

FK ska avslå...brev i mejl till AF

 Jag mejlade arbetsförmedlingen..idag  ANNO 20200911

Hej

Jag har fått avslag efter 180 dagar hos fk 1/8

De godtar inte intyg med " trötthetsdyndrom efter virus infektion" 1/8-9/8 50%

De skulle avslå bältros 12/8-23/8, där gick dr in och ändrade...Blev ok med smitta.

De accepterar inte yrsel perfier 26/8-9/9 det ska hon avslå....jag har ett tryck mot vänster öra och hör sämre där har också en hörselskada höger...Jag har opererat mina ögon 10 ggr och har en syn på 0.2 vänster och 0.4 höger...och nu blev det för mycket för mig....utmattningssyndrom 10/9-22/10 50% efter det psykiska trycket från FK...som de ska avslå...

Jag har varit sjuk I covid symtom sedan 14/3...med feber, lungbesvär, andningsbesvär, hosta, yrsel, kapilärbristningar....magen krånglat och jag är helt slut...av alla covid symtom som ännu kommer och går. Jag tillhör de som inte man lyckat fånga I c19 test då jag testades 1 månad försent. 

Jag har en tills vidare tjänst. Chefen vill ha mig tillbaka och jag jobbar 50% sedan 24/7

Fk säger jag kan söka jobb på bibliotek....men snälla jag har ett jobb...Jag vill bara få bli frisk..jag är 61 år, vem vill ha en pensionsmässig 61 åring med utmattningssyndrom som dr tror kan ta 180 dagar återhämta sig ifrån....utmattningsyndromet kom än mer  när FK började ifrågasätta mina sjukskrivningar....Jag sover mycket, gråter och är helt förtvivlad över hur de behandlar mig...Jag vill bara få en chans bli frisk och kunna jobba igen.

Vad har ni för jobb till en 61 årig undersköterska ...som blev sjuk I covid symtom och andra följdsjukdomar....som inte orkar med nytt och behöver återhämtning ?

Hur ska jag kunna klara ett nytt jobba med denna bedömning, som FK anser är helt ok. ..se drs ord I sjukintyg nedan

 

Citat

"Patienten insjuknade mars 2020 i infektionssymtom med efterföljande postinfektiöst trötthet, andnöd, hosta, hjärtklappning samt nedsatt fysisk och psykiskt ork. Mående har successivt förbättrats medn under återhömtningsfasen drabbats av andra sjukdomar, bältros med smärtor och smittrisk, sårskada och yrsel pga misstänkt Ménières. Har sedan tidigare även synpåverkan pga glaucom samt hörselnedsättning höger öra. Vad gäller postinfektiösa symtomen är det signifikant bättre. Har kvarvarande ostafighetskänsla och störd nattsömn pga öronsymtom med tinitus

Sekundärt till ovanstående utvecklat koncentrstionssvårigheter, stresskänslighet,...se forsättningsblad

Fortättningsblad/

Beskriv undersökningsfynd, testresultat och observationer

Svårigheter lära in nya arbetsuppgifter, känslighet för externa stimuli samt ökat återhämtningsbehov. Sover 1-2 h både före och efter ett arbetspass.

Skattad 23 poäng på KEDS, 9 p på MADRS-S

Aktivitetsbegränsning

Pga ökat återhämtningsbwhov så kan inte patienten arbeta heltid. Stress och kravsituationer förvärrar tillståndet. Patientens sambo tar hand om hushållet i stor utsträckning.

Medicinsk behandling

Fysioterapi, samtalsterapi, och fortsatt uppföljning på vc.

Gradvis upptrappning av arbetsgrad planeras."// slut citat 


Önskar svar vad har ni att erbjuda mig...tilläggas ska åxå att jag utreds för Ménières. 


Är anmäld hos er men ned jobb I minst 3 månader för att rädda SGI, får inte köra bil pga min dåliga syn, och har dåligt mörkerseende, svårt avgöra avstånd och kan inte läsa skyltar på håll. Har svårt se vilket bussnummer som kommer och har färdtjänst.


Kan ni hjälpa mig få behålla min sjukpenning, eller vad kan ni göra för mig 

Mvh 

Pers nr 

Adress 

Mobil xxx ( svarar jag inte lämna meddelade)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan