måndag 28 september 2020

Andnöd/slem post covid?


 En av de jobbigaste dagarna idag mån 28/9, efter jobbet, hade jag så svårt med andningen. Slemmen la sig för, jag, hostade, hostade och kippade efter andan...Ove ❤ hämtade min symbicort och jag fick ta 2 extra puffar inom 30 min, 1 astetyl, massa vatten, men det satt fast, Ove sa vad gör jag om du inte kan andas riktigt snart, det var en bland värsta jag upplevt i att inte kunna andas och inte få bort slem, blir det så svårt igen blir det 112... Ove hämtade bisolvon...och jag tog en strepsil ingefära....till slut lossnade slemmen och jag kunde andas normalt igen...tårarna rann, och jag blev så slut efter allt hostande. En extra puff i kväll med..oj oj......

Temp 36.4 i morse, igår 38, vid ansträngning, och de 3 h i jobb idag,  känner jag mig febrig, bakom visir, plastförkläden och handskar...får gå undan och hosta, när det kommer....

Idag är sista dagen innan FK avslår sjukintyg 2 och 3, yrsel jag ska utredas för 30/9, och utmattningssyndrom...så, i väntan på....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan