onsdag 9 september 2020

Är så ledsen och trött på alla Covid symtom


Fråga till min hvc " Jag skulle behöva hjälp av en rehab kordinator då jag fått avslag efter 180 dagar...och troligen väntar ett avslag till på min sjukskrivning.

Känner mig helt slut i den situation jag hamnat i med FK...förtvivlad och ledsen och hört att den möjligheten skulle vara möjlig."

Svaret blev att jag uppfyller inte kriterierna för att få hjälp av en rehab kordinator.

Uppdatering om 50%./ till min läkare. Det går bra, men är så trött när jag kommer hem. Från torsdags i samtal med FK har jag varit så slut fysiskt och psykiskt. Jag gråter över min situation, med FK. Sovit på dagarna sedan dess, eller somnat vid tvn. Att något inte är som det ska på v sida vid örat, oroar mig och nu när min ögonläkare åxå såg något är det ned synfältet. Vaknar på nätterna ibland ångestfull av hur det shosar I örat. Jag har inte haft samna ork i att promenera. Glömmer lätt och blir hjärntrött. Flera ändringar i jobbet stressar mig, blir slut i tanken. Även i nytt tex bank hemma, då får sambon hjälpa. Jag har ju varit sjukskriven tidigare för stress. Jag är ledsen för att jag ska måste ut och söka jobb, jag 61 år, med hörselskada, och synhandikapp där jag ser 0.2 vänster och 0.4 höger. Det känns som jag kommit till en gräns där jag kan bli deprimerad. Jsg har kämpat så i månader med mina ev covid symtom, andning feber yrsel, kapilärbristningar, mm . och jag är så trött..det är svårare för mig att höra nu också i jobbet och privat. Vissa ljud blir så höga och skär i örat. Så har det inte varit förrut jag hostar ibland i stress situationer och får ta extra puffar. Jag har blivit bättre med symbicort och azetylsystein och mår bättre i magen av omiprazol, så bra för mig just nu att fortsätta med det. Jag hade önskat kunna få hjälp av en rehab kordinator med kontakten med FK. Jag vet ni på hvc gör allt ni kan och era ord borde väga tungt i sjukintygen. Det är fel att ni ska bli ifrågasatt gång på gång, ni kan ju patienterna. Jag mår sämre nu än för en månad sedan pga att det psykiska från FK. Jag har anmält mig på AF som jag ska och jag känner mig helt slut av tanken med nytt jobb, nya rutiner, nya kollegor, allt man måste lära sig...Just nu önskar jag bara jag skulle få vila och återhämta mig. Min chef vill ha mig tillbaka och förstår det är tufft nu med FK, vill bara bli frisk. Jag har svårt ta mig för något hemma. Sambon lagar mat, det här är inte mitt rätta jag.

Bältros liknande utslag rådnad i feb- mars satt på sidan om vänster öga. Kan ta med bild om det kan ev påverkat. Efter torsdag när vi ses väntar en långhelg som det gör var 3 vecka i schemat. Jag jobbar då fredag 14-20.30 och lörda och söndag 7-21.20 med 1 h rast både lörd och söndag. Med tanke på 50 % sjuk fortsatt... Jag vaknar denna morgon med huvudvärk jag brukar sällan ha huvudvärk. Jag grät mycket igår.. Såg åxå de skulle sätta mig på en sida jag sällan är i jobbet. Ska kontakta ledningen jobbar denna morgon 7.30-11.30.
Det kom ingen ledning under hela passet. Den jag skulle jobba med hade planerats in för aktivitet från kl 10 och jag blev ensam med 2 som inte var helt färdiga. Vi bör ju inte lämna utan uppsikt och en fick inte duscha pga att jag blev själv. De 2 andra kollegorna på avd bredvid var upptagna med en dubbelbemanning, så de kunde inte ha tillsynen ute i gemensamma medan jag var i en lägenhet.
Ingen visste när kollegan på aktivitet skulle komma. Jag skulle gå kl 11.30 då jag jobbar 50% och då blev sidan obemannad. Nu hann hon komma och det är absolut inte hennes fel utan brister i planering.
Det blir extra stresspåslag som inte är bra för mig. Lätt huvudvärk hela dagen. Somnade när jag kom hem igen...sedan grät jag över hur jag mår..över vad är det som händer på vänster sida av huvudet. Tryck mot öra, tungan sticks och domnar ibland, synfältet åxå ändrat på vänster sida. Och besvär I övre käke vänster sedan i maj. Kan heller inte dra upp mungipan riktigt på vänster.
Kan det vara en närvpåverkan av något som trycker.. eller är det bältros jag hade vid ögat i slutat på februari och början på mars?...som påverkat det som händer...eller kan ev Ménières påverka....
Ledsen.. sååååå...ledsen 😥😥😥, ikväll var det tungt.

Men jag har mitt livs kärlek Ove❤...mitt allt❤....
Tänk idag kom jag gående mot bilen, när hjärtat❤ hämtade mig...med visiret i handen....så trött och slut är jag ,att jag inte såg förrän då att det jag skulle låsa in visiret i mitt skåp... de man märkt med sitt namn, plockas bort och används av andra, trots att vi fått personliga. Det sorgliga är åxå att vi ska tempas inför vart pass, vi är ytterst få som gör det och noterar på listan som rutinen är.

Bilder ovan
1 bältros efter några dagar
2 utslag och rådnad som sved och kliade, kan det vara bältros vid ögat
3 bältros när det slog upp




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan