tisdag 18 oktober 2022

Bältros vaccin kan ha triggat Herpes - alla utbrott de sista åren.

 I morse kom Herpes typ 2 tillbaka igen. Detta jävla helvete jag fick 2002...så fruktansvärd smärta som sedan återkommit under åren sedan dess. Mitt x smittade mig. Jag glömmer det aldrig när jag själv trodde jag hade fått en svår UVI, var på den lilla VC i byn där i Västernorrland och doktorn där bad få titta. Men oj sa han du har ju fått Herpes...och jag hem och skällde ut honom...Det fanns ju inte bara jag visade det sig senare i relationen...

I Lördags tog jag Bältros vaccin shingrix , och nu har det blossat upp igen även som blemma på  munnen som jag aldrig haft förrut.

Kollade med min vc, de var osäkra om jag kunde börja med Vaciclovir och bad mig checka med Länsvaccinationer om ok börja med dem. 

Ringde Länsvaccinationer och de skulle kolla med doktorn som gav mig vaccinet, och ssk återkom. 

Det var ok ta Vaciclovir som jag hade 250 mg. Hon bekräftade åxå det jag själv misstänkte, att då Herpes och bältros är lika virus så har nog vaccinet triggat.

Ur bloggen:

Första bältrosutbrottet aug 20 

Andra bältrosutbrottet 30/7-21

Mars 2022 Herpes igen och hur många gånger fram till då...

PACS ÅRET 2021 & 2020, OBS TG VARNING 

På kvällen slår det upp 2 kliande utslag i hårbotten åxå som svider, och börjat klia som 17 på utkanten av handen nedan lillfingret vänster där jag åxå fått en knöl...

Försöker behandla då med ANTI på koppan på mun och det som slog upp där det alltid gör...och Vaciclovir 250 mg 1x2 i 5 dagar med början ikväll..

Utbrott av Herpes typ 2 från jan 21

27/1-21, 25/7-21, 31/9-21, 21/7-22, 25/3-22,  3/8-22, 18/10-22

Vaccin dos 1 15/10-22 Shingrix

Det är MER ÄN NOG FÖR LÄNGE SEDAN ATT LEVA MED ..

Och kanske triggas det åxå än värre av den stress jag känner inför kommer jag beviljas TRYGGHETSPENSION...OM INTE...vad händer då med min sjukskrivning...

Regeringen om trygghetspension 

FK nya regler Sjukersättning för äldre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan