måndag 24 oktober 2022

Sista dagen ansöka trygghetspension idag - Alecta, och 2 puffar Bricanyl

 Skrivet så här till Alecta idag:

"Hej 

Jag har varit sjukskriven nu i över 2.5 år. Har fått kroniska besvär efter covid infektion i mars 20.

Nu har jag sökt den nya trygghetspensionen, vet inte ännu om det går igenom.

Min arbetsgivare Attendo har ju valt bort Afa, och jag fick ersättning från er fram t.o.m 22/2-22, tror jag var sista dag.


Vet att via Afa kan man söka MÅNADSERSÄTTNING om man får sjukpension. 

Kan man söka samna/ liknande hos er....

Eller kan man ändå söka det hos Afa"// slut citat 


Jag ville veta fanns typ månadsersättning hos Alecta åxå.

Först tror jag hon som svarade inte förstod min fråga. Skickade den igen, och då ringde en trevlig kvinna upp.

Jo då kommer FK godkänna den nya trygghetspensionen/ sjukersättningen då görs det om hos Alecta till ersättning. Hon förklarade men jag förstod nog inte riktigt...

Om du blir beviljad sjuk- eller aktivitetsersättning från Försäkringskassan

Om din sjukpenning övergår till sjuk- eller aktivitetsersättning får vi information från Försäkringskassan 

Idag var en dag där jag testade 2 puffar var gång av Bricanyl..jag tog vb vid 3 tillfällen idag.Vi får se hur det känns i morgon....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan