onsdag 5 oktober 2022

Mer OM Trygghetspension, Rehabkordinatorn slutar, besök ögonläkare och intyg, besök på LUNGMOTTAGNINGEN & Kay Pollaks nya bok

Nu är ansökan om Trygghetspension, det FK kallar Sjukersättning på gång..Jag blev intervjuad förra veckan, och hon hade så bråttom, jag med min utmattning, tänker långsammare...och fick vända tillbaka i frågeställningen.

Behövde understryka varför jag gjorde fel, först ansökan 75% sedan att min vc dr såg felet jag gjort och jag ringde FK och sedan ändrade till 100% i ny ansökan...men varför då sa hon...

Så fick jag förklara igen..min utmattning, min syn...och vad det nu innebär...

Det visade sig att min dr hade skickat blanketten hem till mig, inte direkt till FK så skannade av den och skickade in den via FK sida, och originalet sedan via Inläsningscentralen i Östersund.

Handläggaren berättade åxå, att min chef hade inkommit i början på mars 2022, med en handling/ plan som jag inte varit delaktig i alls och så får det inte gå till enligt facket...så jag har önskat få ut den....

Min ögonläkare har åxå skrivit ett intyg på min syn den 23/9, som inte hade kommit i brevlådan, så när jag var där på besök 220930 för undersökning  fick jag en kopia med mig hem att mejla över till FK för trygghetspensionen. Hon har tagit upp allt från ögonoperationer, till att min syn aldrig kommer kunna bli bättre...och vad det innebär för mig att leva med mitt synhandikapp...

I måndags 221003 kom intyget med underskrift från ögonläkaren, som jag skickade in till Försäkringskassans inläsningscentral, i brev.

I måndags 221003, var sista kontakten med min rehab kordinator. Hon slutar på min vc och en helt underbar sådan som varit ett så gott stöd för mig. Men nu tar hon en ny väg i livet..och önskar henne allt gott och lycka till...

Lung & Allergimottagningen - återbesök för lungorna efter covid...

Vilken underbart fin läkare...Nu händer det saker...mer mediciner...ska testa Bricanyl åxå..en test även med Symbicort jag redan har och utvärdering, tester ska göras, som remitteras för ett typ av ansträngningstest under spiometri, som jag förstår det.. prover togs, bl.a olika allergiprover....

Vi funderar kring ansträngningsastma..Det sega slemmet som kommer och lägger sig för andningsvägarna som varit och är så jobbigt.

Dr nämner det jag trott hela tiden, att covid kan ha triggat igång något latent... Min farmor dog ju 1935 när pappa var 2 år i astma och tuberkulos. 

Jag hade ju 7 förkylningar, bronkit från 2018-2019, innan covid...äntligen någon dr som förstår efter 2.5 år...där även allergin vägs in...

Jag har ju sedan tidigare, allergi mot hund och katt, mjölkprotein..och varit så påverkad av pollen under flera år så ögonen sprutat tårar när jag varit ute.

En ssk på jobbet då när det var som värst sa kan du inte få testa sensibilisering, att du får hem och jag kan ge dig. Men i tiden som var då, fick jag tabletter jag tar från slutet på feb till sept var år, ögondroppar och nässpray..nässprayen plockade de bort när jag utreddes för blodpropp i jan 21 efter dvt nov 20. Då det innehåller sådant som kan orsaka propp. Jag har ju åxå min ärftliga kuagulationsrubbning, och ska äta blodtunnande livet ut...Hade en dvt 1999 åxå..

Tog en prommenad till city sedan från Ackis, skulle köpa tackkort till de som hedrat, mammas bortgång och begravning i i juli 22. Bouppteckning blev skjuten på av sorgliga omständigheter i  familjen...men nytt datum nu...mamna lämnar många frågetecken efter sig....

Kay Pollak en av mina ledstjärnor i livet, har kommit med en ny bok " Ett bättre liv" 

Är man intresserad av personlig utveckling...så rekommenderas...

Då finns denna nya bok " Ett bättre liv"...fortsättningen på " Att växa genom möten" och " Att välja glädje"...

Flera intressanta föreläsningar har det blivit genom åren, full av inspiration och många igenkännande skratt...

Kay - "uppskattad föreläsare, författare och flerfaldigt prisad filmregissör. 

Bland hans filmer märks Elvis Elvis, Barnens Ö, Älska Mej och den Oscarsnominerade publiksuccén Så som i Himmelen och uppföljaren Så ock på Jorden."

Kay Pollak: http://kaypollak.com/

Kay Pollak biografi:

http://kaypollak.com/biografi/

Idag blev boken, jag väntat på min "Ett bättre liv",  precis som de andra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan