lördag 22 oktober 2022

Cyklat/ och tydlig svaghet ena kroppshalvan. - Röd i vänster öga helt plötsligt.

 Cykelutflykt på Gräsö igår...ca 6 km blev det..men kaffe i ryggsäcken..

2:a gången sedan jag drabbades av covid jag cyklat.

En härlig dag i solen...

(Men för min del, är det vingligt, bra balansträning, jag vet ju kroppen syresätts olika, och det blir samna som på utegymmet - vinglar, olika styrka på v o h....)



Ja jag vet ju sedan 2.5 år nu, jag är vinglig, även i prommenader...men provar cykla lite iallafall.

Jag skulle cykla upp för en liten backe, tog fart, orkade inte upp på krönet, och märkte skillnad höger och vänster i ork. Gick några steg upp..och det var som v ben inte hade samma styrel och när jag skulle cykla iväg var v ben inte med riktigt när jag skulle skjuta ifrån...




På kvällen började det klia så i mitt vänstra öga, och på kanten under ögat där ögonfransarna sitter, kändes som sandpapper i ögat. Jag har ju mina 2 droppar, Duotrav 1 till kvällen I båda ögonen, och Azopt 1x2, som jag brukar ta först av de 2 på kvällen.
Tog en sköljde ögonen med  droppar av Thealoz Duo



En morgontanke....Hur kommer det sig att alla i min familj, mor, far, bror, fick blå ögon...Jag fick gröna.....

Och även idag på morgonen sköljde jag med Thealoz Duo och det ser betydligt bättre ut i ögonen idag. Bilder av ögonen ovan efter Azopt v öga. Jag måste vara så noga med allt när det gäller ögonen. Har ju även synfältsbortfall...
Funderat en del på i livet..Min ögonsjukdom jag haft hela livet, mina 10 ögonoperationer har ju på olika sätt format mig...Det är vardag för mig...och skulle någon annan drabbas av det jag levat med, skulle det bli en stor och påfrestande förändring att helt plötsligt se 0.2 vänster och 0.4 höger och att det går INTE på något sätt förbättra synen...Det går inte korrigera med glas...så här är det. FAKTUM JAG ALLTID LEVAT MED.

Om forskning ögon/ pistcovid och historien om mina GRÖNA HÄR, ett tidigare inlägg i bloggen

PÅ MÅNDAG 24/10 FATTAR FK BESLUT OM MIN TRYGGHETSPENSION...Kommer de ta hänsyn till mina livslånga handikapp kontra de ytterligare symtom jag har att leva med av post covid.

Och....
Vaknade även idag  mer rosslig, började dagen med 1 extra puffar Bricanyl. Tog 2 puffar Symbicort..
BLIR DET SOM DET BRUKAR NU....dagen efter ansträngning blir jag sämre...
Testar lite olika, Symbicort 1 puff 1x2 eller 2x2 olika dagar...och dokumenterar allt så vi kan utvärdera sedan...Igår 1 puff x2 Symbicort..

Uppdaterar det under dagen...

Läkare som själv drabbats har sammanställt en kunskapsöversikt hur covid / PACS/ POSTCOVID påverkar olika i kroppen, och den senaste forskningen...En sida som ständigt uppdateras : POSTCOVID långtidscovid, mer i länkar där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan