onsdag 5 oktober 2022

Helt fantastiskt - vilket fint bemötande

 Är inte inne i grupperna så ofta nu...har inte orken läsa...allt människor delar...tyvärr....

Det händer mycket runt mig just nu...Jag blir inte bättre...vätskan I hjärtsäcken bedömdes som kronisk perikardit...

Utmattning är oförändrat...Min mamma avled i juli i Alzheimers..och jag var i kontakt med läkaren hemma I Övik som gjorde utredningen på henne 2017...jag frågade bl a om den typ av Alzheimer mor hade om den kan vara ärftlig...jag är ju en som vill veta....och den läkaren skrev att troligt kan kognitiv svikt uppstått efter covidinfektionen...då jag har de testvärden jag har...

Ansökt om trygghetspension....både min vc läkare, och min ögonläkare har skrivit...så får se hur det utvecklas...FK verkar inte ha full koll på vad trygghetspension är....

handläggaren hade så bråttom jag fick vända tillbaka I frågorna när hon ringde...bla hade min vc dr obs jag hade sökt 75%... han ringde mig och uppmärksammade vad jag kryssat för..min utmattning i kombo med min ögonsjukdom ...Jag ringde fk och frågade vad gör jag..har gjort fel och det ska vara 100 %...så skickade in ny ansökan på 100%...

Efter frågorna från handläggaren hänvisade jag tillbaka till ansökan jag gjort fel...hon undrar då varför gjorde du fel..men säger jag...Det är en kombination av min utmattning och dåliga syn stress i att göra ansökan, då i mitt fall kan hjärnan stanna av, som gjorde att 

Nu på morgonen ringer läkaren från Lungmottagningen och vi pratar om mina starka reaktioner på Pfizer 1,2 och 3...kontra Moderna jag fick för en månad sedan..utan reaktion...

Om att jag fick ett blodtryck som drog iväg..under 1 mån tid efter vaccinet...om är det allergisk reaktion....immunförsvaret som är påverkat...

Som dr sa redan igår på besöket...Det är ännu svårt veta vad som är vad...Det har gått så kort tid ännu av kunnande...

Finns något latent som covid triggat igång....vad gäller luftvägarna...astma finns i släkten...kontra de allergier jag har sedan tidigare....

7 förkylningar under 18-19..med påverkan på luftvägarna...

Och att jag fått kliva upp i natt och ta vb Bricanyl...

Att jag skulle testa mig fram...När jag får så mycket slem, och hostar så...

Info..trygghetspension 

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2022/06/trygghetspension-inom-ramen-for-sjukersattningen-infors-fran-1-september/

Och 

https://www.forsakringskassan.se/privatperson/funktionsnedsattning/aktivitetsersattning-och-sjukersattning/nya-regler-om-sjukersattning-for-aldre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan