lördag 26 mars 2022

DAG 742 -Herpes typ 2 - så ont i halsen - EARTH HOUR 2022

Idag dag 742 sedan jag blev sjuk i covid, som utvecklades till post covid.

Jag har tappat räkningen hur många gånger Herpes typ 2 brutit ut från 2021...som tur är har jag  Valaciclovir hemma och kan ta.

27 Jan, 25 Juli, 31 Sept och 27/1-22, ser jag nu i 1177...

Skrev då i 1177 220127

"I morse, nytt typ 2 herpes utbrott blossat upp. 4 på 1 år, jan, juli, sept 21. Konstaterades typ 2 på gyn 27/1-21.Jag har Walaciclovir 250 mg jag fick recept då 1x2 i 5 dagar, börjar nu på morgonen igen."//

Så igår 220325 började jag en ny kur igen, och skrev i 1177 en önskan om få mer Valaciclovir utskrivet av min VC läkare.

Jag har hitintills haft bältros åxå trots vaccin 2 gånger på 2 år. I2/8- 20 och 30/7-21, trots vaccin, som behandlades. 2020 under magen höger och 2021 på höger bröstrygg.

Jag känner fortfarande av det ibland. Det strålar ibland i nervbanor.


Helt klart är kroppen så slut, så här har det aldrig varit förrut som under dessa 2 post covid år.

Har haft ont i halsen i flera dagar nu, snuvig och känner mig som jag skulle kunna bli förkyld. Mitt hjärta Ove är snuvig sedan några dagar och vi har funderat ska vi ta ett snabbtest, vi har ju det hemma.


Så bra, det var ingen covid trots känsla av förkylning, inte nu iaf....

Min mor där hon bor på ett hem för dementa i min hemstad, har 4 covidsprutor, och trots att hon bor så tryggt och bra har hon testat positivt mot covid. Hon har inga symtom vad de kan se, men hon har ju inget språk längre.


EARTH HOUR 2022

WWF - släck för vår enda planet.

Tyvärr inte många bryr sig men kanske viktigare än någonsin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan