fredag 18 mars 2022

-16, 5 kg & läkarbesök & prover

Blev sjukskriven till 15/5, så får vi se fortsättningen.

Fick tid för psykolog på ÖNH idag med i väntan på KBT, att lära leva med min tillitus jag mu levat med sedan sommaren 20.

Tittade på provsvaren, alla såg bra ut, utom p-glucos...trots jag ätit både frukost och lunch låt det på 4.9. Men det ligger inom ramen.

Normalt blodsocker eller diabetes mer i lämn HÄR

"Normalt blodsocker eller diabetes?

Normalt blodsocker ligger ungefär mellan 4-6 mmol/l(*) fastande, och upp till max 8,8 (7,7) efter måltid.

Prediabetes kan man ha, om man uppmäter fasteblodsocker mellan 6,1-6,9 eller om blodsockret icke-fastande är 8,9-12,1 (7,8-11,0).

Diabetes anses man ha vid två fasteblodsocker >7,0 eller vid icke-fastande >12,2 (>11,1)."//

Få se nu vad åt jag innan läkarbesöket 13.15:

Frukost kl 08: 1/2 glas Proviva nypon + 1/2 glas nypon utan socker. 1tunnbröd ( motsvarande hårt bröd storlek) med 3 skivor Arboga leverpastej. 3 katrinplommon

Frukt kl 10: 1/2 banan, 8 vindruvor, 1 satsumas

Lunch kl 12: 1/2 avokado + 1 

tsk kaviar, 1/2 stekt ägg/omelett med vitlök, morot, lök, skinka, tomat, pepparfrukt

Kan jag då ha så lågt p-glucos 4,9 kl 13.15?

Det finns ju diabetes i släkten, mamma har ju det. Kollade min graf nedan, hur jag legat....

Herre gud vad jag är lika mamma, på bilden ovan, tycker jag.

Dr sa idag han tror inte det är någon fara med mitt tränande. Berättade om mitt sista tryck över bröstet. De har ju bedömt det som kronisk perikardit och hen sa då kardiologen bedömt det inte i behov att fortsätta gå på koll så bör det nog inte vara någon fara. Ok...men jag känner mig lite betänksam när min bror har samna och fått operera bort hjärtsäcken. Jag får ju återkomma till akuten igen om jag känner av det.

Vi pratade lite om trygghetspensionen men ännu har de inte fått någon info om det på vc. Du kanske kommer bli bättre vad det lider sa dr, då mitt bltr nu åxå ligger lågt och mer normalt igen.

Frågade om man gör någon uppdatering på testerna MoCA, KEDS o MMT, men han sa min fd dr som jobbar mot minnesmottagningen, bedömt att det troligt är pga den stress jag upplevt i att vara sjuk så länge. Jag vet ju åxå den negativa stress som varit och är på jobbet inte alls är bra för mig.

Chef skulle hört av sig ca 2 v efter 28/2 vid förra avstämningsmötet för en rehabplan. Men har inget hörts av och chef har nu semester till den 27/3.

Visade även dr den handling jag hämtade ut där chef svarat "vet ej" på 3 frågor och på det gjordes avslaget. Hur kan det väga högre än min hela pärm med journaler, brev från hjärtläkare, och dr intyg.....

IFORM- OM BLODSOCKER, KOST OCH TRÄNING

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan