måndag 21 mars 2022

Post covid bakslag.....eller....Rocka sockorna för FRED idag.

På kvällen igår började jag känna mig  förkyld, med ont i halsen.

Hade hållit på lite med uteplatsen igår, blev så trött på kvällen, och somnade vid tvn. Orkade inte ta min kvällsdusch när jag vaknade till där vid 21.30, tog den i morse istället...gick i sovrummet för att klä av mig. När jag satte mig på sängen var jag så yr. Ropade på min man, det var som jag ville svimma..och magen krånglade. Orkade inte ta några parametrar. Gjorde mig klar och la mig...somnade. vaknade till vid 23 till slutet av Walander jag brukar se och när jag vände mig några gånger  i sängen var jag så yr en kort stund. Det var Väldigt obehagligt...och funderar är det som vanligt ett bakslag efter den långa promenaden i förrgår och lite fix idag....🤔

Vaknade idag vid 05.30, då har jag fått sova länge för en gångs skull.

Tog temp vid uppvaket 37.4, normal morgontemp 36.2. Ont i halsen idag med...och ett normalt blodtryck 122/82 puls 66 och syre 89. Men ingen intresserar sig för att syresättningen är låg. Det har legat så lågt sedan jag började mäta i maj 2020. Ej heller fast det finns i journal från gallop 210814, där kirrurgen bad mig önska få utreda varför. Skrev ju egen remiss, då inte vc han hänvisade till skrev. De tog en spiometri på lungmottagningen 211111 och mätte syresättningen då direkt på 6 inhalationer, som var 97%. Lungkapacitet 80% med och utan inhalation då och avskriver mig. Då tittade de även på röntgen hjärta buk under op och såg att petikadvätskan ännu var kvar. 

Minns när jag hade gjort min 9 ögonp i nov 19 då låg min syresättning under 98% och det ville de jag skulle upp I innan jag fick åka hem då  från ögonavdelningen, före covid. Jag lyckades jurister upp i 94% efter gsllop utan syrgas i 4 h. De sökte mig till 92% utan syrgas och jag fick stanna kvar 1 dygn med syrgas på sjukhuset. Men till slut beslutade de sig skicka hem mig med syrgasvärdet 93%.

När jag kom hem då var jag nere på 86% ...sedan op 210814 har det fortsatt pendla mellan 88-92%


Idag 220321 Rockar vi sockorna, i år för FRED..bilden för de ukrainska färgerna




Uppdateras...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan