lördag 5 mars 2022

220303 AVSLAG AFA & Forskning tinnitus

 220303 AVSLAG AFA

"Ditt ärende 2020-03-14
Vi har fått synpunkter med bilagor från dig och ett svar från din arbetsgivare som
inte minns mer än de uppgifter som tidigare lämnats.
Synpunkterna ändrar inte tidigare beslut.
Vi hänvisar till tidigare beslut.
Vi har tagit slutlig ställning till din rätt till ersättning och avslutar nu ditt ärende.
I medföljande informationsblad kan du läsa mer om vad det innebär.
Med vänlig hälsning

XX"// slut citat


Jag tog det hårt, orkade inte skriva om det då den 3/3-22....men vad är detta.


Skrev till den fackliga representanten som hjälp mig så bra, med beslutet från AFA och , även till den ombudsman Jag haft som regionalt ombud tidigare, då mitt regionala ombud nu säger det är bra på min arbetsplats, men kollegorna berättar återkommande om annat för mig, och påpekat även det. 

Ingen återkoppling ....varesig den 3/3 eller 4/3, av den som hjälpt mig.

Beslutar då skriva till AFA...

Citat" 220304


HEJ

Har tagit del av ert beslut där arbetsgivaren XX inte minns mer än de uppgifter de tidigare lämnat och att det inklusive de handlingar jag kompletterade med, att en ssk säger den boende vi tror smittade oss som kom från sjukhuset i rum XXXX inte blev testad. Att tidigare info att det inte fanns skyddsutrustning, att min kollega lämnat sitt positiva pcr test som jag också skickade in liksom mejl mellan mig som facklig då efter kontakt med chef med annan facklig att arbetsgivaren ej medgav test av oss 6 kollegor och även att jag själv sedan  i sms önskade få bli testad när jag knappt kunde andas och det gått en månad till min chef, allt inskickat vida kommunal från mig. Men att det inte gav mer underlag för arbetsskada, då chef inte minns mer, men vi har info om att det inte testades, så det finns inget bevis för att inte smitta fanns på jobbet v 11 2020 när inget gjordes för att testa oss och att sedan 2 av oss blev långtidssjuka och ännu är, 1 i 2 månader och 6 av de boenden avled efter någon månad.


Jag önskar nu få ut alla handlingar som kommit in och som ligger till grund för beslutet i min arbetsskada hemskickad till mig.


Mvh"// slut citat från mig till AFA


Det fick både den fackliga som hjälpt mig med AFA och ombudsmannen 4/3....



Jag bad facket om desperat hjälp, citat

"Så finns det något mer att göra, för mig, att få upprättelse, bli utköpt....


En ekonomisk tragedi, blev det av mina arbetsår på Attendo Råbyvägen..där jag nu hamnat på fortsättningsnivå 75% av SGI, nu tappat Alecta f.o.m 21/2-22, har varit sjuk nu 2 år 14/3....och om ca 2 mån är sista utbetalningen på min sjuk och olycksfallsförsäkring.

Det är med oerhörd sorg jag nu ser mitt liv rasa ihop...
Jag ska nu leva med besvär för livet.
Kronisk perikardit nu bedömt, dvs vätska bakom hjärtat de bedömt ligger så illa till det inte går att tappa. Som ger återkommande feber, tryck över bröst och bröstrygg, trötthet
80 % lungkapacitet. Går ju hos psykolog nu för att hantera faktum, jag blir inte frisk mer.
Tinnitus v öra, dag och natt, så jag vaknar vid 3-4 var natt, och sällan får somna om.
Utmattningssyndrom med testvärden MoCA 24/30, KEDS 27 MMT 28/30
En svår trötthet där jag ibland somnar på dagen och oftast efter middag.
Livslång behandling av Eliquis efter propp I benet, en blodtunnande som kostar över 1000 kr/ förp
Synfältet har ändrats, och trycket höjts i v öga, ögondroppe Azopt satts in.

Skickar en förtvivlad undran, vad finns mer att göra...."// slut citat

Men det är tyst....ingen återkoppling.....

Jag glömde totalt bort mötet med REHAB KORDINATORN den 1/3, jag förstår inte varför...och fått en ny tid till veckan.
Skulle ha träffat min psykolog igår 4/3, men hen fick ändra tid för VAB så ny tid kommer....så är livet ...fullt förståeligt.

---------------

Äntligen forskas det på sambandet...TINNITUS - COVID, MER I LÄNK 

"Ungefär 8 procent av de som haft covid-19 upplever nedsatt hörsel och 15 procent har fått tinnitusbesvär. Det visar en genomgång av 24 enkätstudier."// mer i länk ovan    

Levat med knaster/ pip och hör pulsen i örat, sedan sommaren 20 dag och natt, vaknar oftast av det vid 3-4 och får sällan somna om.

Vi är många, av 162 har jag plats 57 för KBT, att lära leva med det. Väntat på remiss sedan dec 20, då jag fick en hörapparat, för att stärka upp h örat med hörselskada...

Jag är väl utredd, både för misstänkt Ménières, MR hjärna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan