tisdag 29 mars 2022

SVAR FRÅN KARDIOLOGEN IDAG...JAG VERKAR FÅ EN TID ÄNDÅ...

Men vad skumt 220127 skrev jag en komplettering till remiss från lungläkare 211111 och akutläkare 220108...till kardiolog. Då fick jag svar från hjärtmottagning  jag var avslutad...

Jag skrev då...

"Till SSK XX

Egen vård remiss, kom svar på 2021.

Lungmottagningen remiss 211111 sa läkaren det tryck du har kommer från perikadvätskan. Det har kommit brev om. 220108 skrev läkare på akuten remiss efter akut besök med ambulans och plötsligt bltr upp 170/101 puls 107 i vila påverkan och tryck över bröst och bröstrygg kommer och går och jag är så trött. Det jag skickade nu var komplettering till den remissen 220108. Det har varit så besvärligt nu de sista veckorna. Jag vill få veta orsak......... Och skulle jag behöva behandling för vätskan. Ni har info mig om att åka in så fort jag får så ont igen...och att väntetiden på remiss är lång från 220108. Jag förstår det. Jag har även önskat få en kontakt i samtal tidigare, då min bror åkså opererats, haft hjärtstopp och op bort hjärtsäcken. Men inte fått."//slut citat

Men så idag 220329 kommer I 1177

"Hej, jag vet tyvärr att det är lång väntetid på att träffa läkare här på hjärtmottagningen. I väntan på tid får man söka hjälp hos sin husläkare eller gå via akuten om det är brådskande.

Med vänlig hälsning"//

Så nu är jag tyst...och inväntar tid dit.....Det vore ju helt fantastiskt om jag ändå får en möjlighet träffa en kardiolog....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan